Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 2143 ggr
MichaelE
0

Flash innehåller en säkerhetsrisk!

Adobe har hittat ett litet hål i både Flash Player och Acrobat Reader.

Översättning av artikel:

En kritisk sårbarhet finns i Adobe Flash Player 10.1.85.3 och tidigare versioner för Windows, Macintosh, Linux och Solaris operativsystem, Adobe Flash Player 10.1.95.2 och tidigare versioner för dem, och authplay.dll komponenten som följer med Adobe Reader 9,4 och tidigare 9.x versioner för Windows, Macintosh och UNIX operativsystem och Adobe Acrobat 9,4 och tidigare 9.x versioner för fönster och Macintosh operativsystem.

Källa

guraknugen
0

Jag fattade nog texten lite fel, för det där med authplay.dll verkar ju konstigt. Dll-fil för… UNIX??? Kanske syftningsfel där, eller så är det jag som är snurrig…

MichaelE
0

Notera att jag översatte den direkt i Babylon så läs den korrekta från källan, men det står så.

[Woozy]
0

Bara att döpa om authplay.dll till authplay.dll.old och skapa en textfil, och döpa om textfilen till authplay.dll. Alltså är dll-filen en tom textfil. Sen när nåt elakt anropar authplay.dll, så kraschar flashplayer/reader, men ingen fulkod kommer in i burken. I väntan på lagning.

Eller för att man har tråkigt.

Ja nåt sånt.

Funkar utmärkt med ovanstående knep om man har elak kod som återställer filen om den tas bort. En tom textfil med skrivskydd mao.

[PeterWem]
0

Är bra att hålla koll på den här sidan.

Berätta gärna om det finns fler sidor som håller en uppdaterad på olika säkerhetsrisker.

[Woozy]
0

Kanonsida… Tackar…