Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 4543 ggr
Mari
0

Felmeddelande: 6A00 ??

Var mitt uppi att skriva ut lite papper, så kommer detta felmeddelande upp: 6A00.

Vad är det!?

Har en Canon ip4500, ca 1 år gammal - fungerat felfritt tills nu!

Har kontaktat support men tänkte att det kanske går att få svar här snabbare då det skulle ta 2-3 arbetsdagar. Har letat och letat men förstår inte vad felet kan vara?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Kaj
0

6A00 säger att det är ett problem med pappersmataren i skrivaren. Kan tyvärr behövas att den lagas.

Se mer info här om 6A00 för Cannon skrivare där de också ger lite tips du kan pröva innan du ev. låter canon titta på den för lagning

Mari
0

#1 Tack så mycket :) Dock förstår jag inte riktigt den där engelskan så bra för att våga testa något själv.

Fick svar från canon idag och de skrev bara att den måste in på service. Har tagit kontakt med ett servicebolag för canon för prisuppgifter och för vad det är för fel för det sa inte canon.

Fast det är kanske billigare att köpa en ny?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Kaj
0

du kan pröva att översätta sidan med google

http://www.google.se/language_tools?hl=sv

Klistra bara in länken ovan i fältet för översätt sida så kommer en hyfsad (om ej perfekt) svens översättning upp.

Bla så är det en som säger att skrivhuvudet verkade ha fastnad. Han ruckade lite på det och drog det lite åt sidan så började det fungera.

Någon hade även upptäckt att en liten bit papper fastnad runt skrivhuvudet, han tog förskigt bort det och då började den fungera.

Att sända på service kan ju kosta en slant. Det finns ju bra skrivare för under 1000 kr idag. Det finns även laserskrivare till överkommliga priser. Dessa brukar vara mer driftsäkra och ger bättre utsrifter. Vill man ha en laser i fäg så kan man få det för runt 1.500 kr och uppåt.

Mari
0

tack!

Har dock fått svar från servicestället idag och den modellen jag har finns det inga reservdelar till, så det blir billigare att köpa en ny vilket jag ska göra till veckan.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

guraknugen
0

#4: Du behöver väl inga reservdelar för att testa de förslag som kom upp i #3? Om något av dem fungerar så blir det ju gratis… och så billiga skrivare hittar man ju sällan…

Zpookey
0

Skulle det inte finnas reservdelar till en 1 år gammal canon IP4500?
Det låter som skitsnack enligt mig. Vad är det för ett serviceställe? Har du ingen garanti kvar? Det är inte så att de bara försöker att lura dig till att köpa en ny skrivare?

Mari
0

#5 Har inte läst igenom eftersom det var på engelska och jag förstår inte riktigt vad som menas, är rädd att bara förstöra om jag nu gör fel för att jag ej förstår.

#6 Jag tror det var ett års garanti på den och då har det gått ut med 2 månader. Hittar dock inte kvittot med garantin så det är väl rätt kört ändå.
Det var ett canon-serviceställe i sthlm, de sa att de inte tillverkade reservdelar till den sortens billiga skrivare så det var billigare att köpa en ny.

Så jag kommer nog att köpa en ny, i A3 format då jag har viljat ha en sådan länge nu.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

marlon69
2

Tack för tipset Kaj! Med hjälp av två topz så rengjorde jag rengörningsanordningen och Voila! Den fungerar igen!

Canon och Intervision är ett SKÄMT! dom sa åt mig att gå och köpa en ny skrivare fastän det ända jag behövde göra var att rengöra den lite!!!

"Gamla fiskar har styva fjäll." //Gammalt svenskt ordspråk.

guraknugen
0

Canon är ett skämt i fler avseenden än så, kan jag intyga…