Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 5832 ggr
Toviie
0

Går inte att byta tema i windows 7!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har windows 7 och har alltid kunnat byta teman och det har funkat jättebra. Men idag när jag startade datorn så hade den ändrat "temat" på aktivitetsfältet, det syns även om man öppnar ett fönster att den har bytt. förut var aktivitetsfältet nästan genomskinligt, nu har det blivit mer… ljusblått typ? Har försökt byta tema men detta hjälper inte.

Bifogar en bild med hur det såg ut förut.

Toviie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ser det ut nu, det är alltså inte bakgrundsbilden som har ändrats, det har jag gjort själv, utan det är färgen på aktivitetsfältet.

Zepp
0

Det ser ut som om du kör med Aeroläge?

Stäng av det.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Toviie
0

Det var inte det som var problemet, men det har löst sej nu iaf:) problemet var någon process som jobbade som gjorde att det blev konstigt. tog bort den och nu är det som vanligt!:) men tack ändå.

Zepp
0

Stänger du av Aero så går datorn betydligt snabbare.

Skowne
0

Fast då blir man ju av med aerosnap :)

Zepp
0

Japp.. så slipper man allt junk som är det jobbigast av allt med en ny dator tar ju timmar att avinstalera allt som dom lagt på för att burken skall gå så trögt som möjligt.

guraknugen
0

Annars kan man köpa en helt tom dator (i alla fall om man ska ha en stationär och inte har något emot att köpa den i delar) och sedan är det ju bara att installera vad man vill ha från scratch. Vill man verkligen börja från så lite som möjligt kan man ju prova att utmana sig själv genom att försöka installera TCL…