Stadsnät
I vårt villaområde får vi inom kort stadsnätet inkopplat.
Och via "tjänstemäklaren" OpenNet erbjuds tjänster från olika leverantörer.
Inför val av leverantör har jag förgäves letat efter något ställe med användarsynpunkter. Men sådana saknas eller är för gamla för att ge en uppfattning om hur man sköter sig i dagsläget. Man kan ju ha ändrat sig …
Det är ju även så att är man missnöjd klagar man men "hälsan tiger still".
Jag är tacksam för synpunkter på val av leverantör.
stadsnäten är oftast välunderhållna och man får det man betalar för i hastighet. Till skillnad från adsl där det beror på hur långt ifrån stationen man bor.
Om jag själv skulle beställa något av de som finns så skulle det bli :
http://stadsnat.karlstad.se/serviceguide/consumers/internet/20497
Listan att välja mellan olika leverantörerna :
http://stadsnat.karlstad.se/serviceguide/consumers/internet
Anledningen är autogiro= 0kr och 1 uppsägningsmånad gör det bättre än den som har 2 kr billigare mån avg men 3 mån uppsägning. Med en mån uppsägning så är man väldigt fri att byta leverantör om något bra erbjudande dyker upp.
Nu kikade jag bara på internet , inga paketlösningar.
/Fridaybrew
Jag har bara positiva erfarenheter av stadsnät, är inne på mitt tredje. Oöverträffad driftsäkerhet och stabilitet och framförallt en lokal support om något händer. Vi flyttade till Jönköping i somras och tyvärr vart det bara nätet som vart lokalt. ISP:en vart tvunget att bli Bredband 2, (halva priset). Men jag inte behövt ångra mig. Så får du acceptabla villkor ta erbjudandet.
Det enda negativa med internet och stadsnät är den statliga gestapoövervakningen genom ipred, Datalagringsdirektivet mfl… egentligen är det bättre att skriva brev, hyr en film eller köp en tidning.
Bara för att saker kan övervakas tror jag knappast att någon har något som helst intresse av att sitta och övervaka just dig och mig, så vi kan nog båda vara helt lugna. Vill någon roa sig med något på arbetstid finns det nog annat otillbörligt som lockar mer, exempelvis porr.