Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 6274 ggr
JossanH
0

Bild mindre än skärm

Har en laptop som vi ibland kopplar till tvn för att se saker där. Saken är att kopplar man tillbaka bilden till datorn så blir den mindre än vad skärmen är. Har man stängt av och satt på den igen har den alltid varit i rätt format igen men plötsligt ändrade den inte tillbaka sig automatiskt!

Det är sjukt störande att bilden är så liten- typ 3 cm svart på varje kortsida.

Har försökt ändra genom grafikalternativ men det resulterar bara i att bilden täcker hela skärmen i dålig upplösning och i fel proportioner= man ser inte mer än vad man gör nu när den är liten.
Det spelar ingen roll om man ändrar upplösningen.

Kan någon hjälpa mig att få tillbaka bilden i helskärm!!???

Sajtvärd på Iller.ifokus

guraknugen
0

Det finns säkert någon som kan hjälpa till, men du har ju inte gett någon information över huvud taget så det blir kanske inte helt lätt. Du nämnde inte ens vilket operativsystem du använder.

JossanH
0

Jag använder windows, vet inte ens vilket windows det är :S Jag är värdelös på datorer helt enkelt..
Så vad jag ska ge vidare för information är ju helt omöjligt för mig att veta då jag inte vet vad som krävs för att lösa problemet. Jag vet inte vad som är relevant helt enkelt.

Sajtvärd på Iller.ifokus

guraknugen
0

För mycket information gör ju inget, i och för sig. Skriv allt du vet och om du inte vet så kanske någon kan tala om hur du gör för att kolla. Tyvärr kan inte jag hjälpa till eftersom jag inte kommer ihåg hur man gör sådant i Windows. Slutade använda Windows 2007 så jag har tydligen hunnit glömma det mesta under den tiden. Men säkert 99 % av alla andra här använder ju Windows så någon lär väl kunna ha något att säga, antar jag.

Mosaik02
0

om du vänder på din bärbara dator så borde det stå vad den heter och sen skriver du det här i tråden

det låter som om du bara har fel upplösning på skärmen vilket kan hända

JossanH
0

#3 Som sagt- om jag inte vet vad för information som är relevant för att lösa detta så är det ju bara onödigt för mig (och för läsaren) om jag skriver en lista på alla tänkbara saker som finns på min dator..

#4 Tack! Äntligen ett svar som kan ge något :)
Jag har tydligen en HP Compaq nc6400

Sajtvärd på Iller.ifokus

Fridaybrew
0

hon har xp.

hennes dator:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=128292

har du högerklickat på  skrivbordet och ändrat upplösningen där? det är bara testa runt tills det ser bra ut men oftast är det bäst at dra den längst upplösningen till höger.

/Fridaybrew

guraknugen
0

#5: Tanken var ju att ju mer du skriver desto större sannolikhet att det finns något att gå på. Vi som läser är nog oftast, precis som du, fullt kapabla att filtrera bort oväsentligheter i texten, så det är bara att skriva på.

JossanH
0

#6 Ja, jag har ju det vilket bara resulterar i att bilden är densamma men att den bara "dras" ut till kanterna och blir suddig.

#7 Det är lite som att jag skulle be dig förklara hur en iller (det ämnet jag kanske kan bäst här..) är uppbyggd för att jag ska förstå vad för sjukdom den har, jag menar, du kan förmodligen ingenting om det och kan bara beskriva symptomen.. Förstår du vad det är du ber mig beskriva här?

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
0

#6 Provade alla upplösningsvarianter igen och jag måste ha missat en sist för det funkade :) Tack så jättemycket för hjälpen :)

Sajtvärd på Iller.ifokus