Administratörens konto
Hej ! Jag läste här på forumet om konton med olika behörigheter, lösen mm en dag och kom då på att jag nog inte skulle vara ute på nätet med administratörens konto dessutom utan lösenord.( Jag hittade inte igen det nu det kanske står nåt där som jag kan ha nytta av ) Så jag skapade ett nytt som jag gjorde till administratören och det gamla jag gjorde jag om med begränsning. Men nu kommer jag inte ut på nätet med det gamla. Jag har mobilt bredband och det brukar funka bara men sätter i modemet så kommer det upp en ruta där jag fyller i koden och kopplar upp. Har xp. Vad har jag gjort för fel ? Om nån vet ?

Då kan man säga att du verkligen kan sufa säkert på det användarkontot!
Jag tog bort lösenordet på mitt användarkonto.. och då försvann en del inställningar till mailen och sånt.. kan det vara så att du behöver fylla i de uppgifterna igen?
Man kan alltid testa att göra det till administratör igen för att se om detta gör någon skillnad.
Annars så tror jag på att du behöver fylla i dina användaruppgifter igen på bredbandet.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Om du inte får till det med strulet du har nu, så kan du faktiskt fortsätta köra som Admin. Men det är inte att rekommendera. Men finns det ingen lösning så gör det inte.
Om du blir tvungen att köra som Admin, så skapa ett konto med låg behörighet. Högerklicka sen på din webläsares ikon, samtidigt som du håller in shift. Nu får du upp "kör som". Där väljer du ditt nyskapade konto med låg behörighet.
Ett tips som funkar med alla körbara filer.

Nu har det löst sig utan att jag gjort nåt ! Det här med datorer är märkligt tycker jag. Men det fanns en ny ikon i nätverksanslutningar ( inte den som var förbockad ) som jag klickade på och då kopplade det upp. Idag när jag satte igång datorn så fanns den vanliga ikonen nere på listen så det var som vanligt.
Tack för all hjälp !
Bra att det löste sig.