Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 2412 ggr
sagalennskog
0

Datoruppsats hjälp

Jag skriver en uppsats i skolan som handlar om Datorer, och har kommit till undersökningen(där man tar reda på svaren på sina frågor)

Jag har kommit på två frågor; Vem uppfann datorn och Hur är datorn uppbyggd.
Men det ska vara 3 frågor och jag kommer inte på en tredje fråga, det ska vara en ganska enkel fråga som går att hitta svar på google, men ändå så att det blir ett långt svar.

Några förslag? :)

www.sagaskaniner.webs.com

Mvh Saga Lennskog.

Fridaybrew
0

Det är din skoluppgift inte våran =)

/Fridaybrew

Lill-Kisse
0

Innan du skriver en uppsats om datorer, bör du nog läsa lite om datorns historia, utveckling och användningsområden. Googla på det. Sådana beskrivningar ger många uppslag till frågor.

Zepp
0

Det var ingen som uppfann datorn, det var något som utvecklades från räknemaskiner!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Zepp
0

Det var ingen som uppfann datorn, det var något som utvecklades från räknemaskiner!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Inkanyezi
0

Tja, ska man vara noga var det nog kulramen, en vävmaskin och självspelande instrument (positiv) som lade grunden till datorn, men någon enskild uppfinnare lär ju inte finnas. Om det är någon som såg en möjlig dator födas, var det väl Charles Babbage, men han kan knappast ha uppfunnit den, då han dog åtskilliga decennier innan den första datorn gjordes. Han skulle nog gärna velat ha en.