Visa ordna ikoner.........
åhhhh - hela inlägget försvann
Sorg är kärlek som blivit hemlös
skriver nytt inlägg här
Det gäller Mina Bilder i datorn.
Längst upp i verktygsraden finns en ruta som är blåfärgad som jag klickar på och kan där välja hur bilderna ska visas - bildspel -miniatyrer-sammanfattning-ikoner-lista-detaljerad lista.
Ibland kommer det bara upp miniatyrer-sammanfattning-ikoner-lista-detaljerad lista……..dvs ej bildspel.
När jag kollar igenom mina foton är det enklare att se dem som bildspel.
Vari ligger skillnaden i visning.
Jag har Windows XP.

Det beror på varifrån du väljer att visa bilderna. Går du direkt till "Mina bilder" eller via "Utforskaren" bör du bara få valen miniatyrer-sammanfattning-ikoner-lista-detaljerad lista när du klickar på "Visa".
Gå i stället in på programmet "MS Office Picture Manager" så kan du välja bildspel också. Jag antar att flera bildbehandlingsprogram ger den möjligheten.
Det konstiga är att det variera inne i Mina Bilder. Jag hade tex en mapp med foto som heter 2010 - där gick det inte få bildspel.
En annan mapp fotot 2009 - där gick det få bildspel.
Alltså samma typ av bilder men i två olika mapapr ger olika alternativ - underligt.
Jag går in via Mina Bilder.

Vet ej hur det där fungerar men är det inte så att i den mapp där du inte har bildspel som val - att det där även finns andra typer av filer än foton?
#4 - det är bara foton - Jpeg i båda mapparna.
edit pga fel info av mig

Då har jag ett annat förslag.
Ta fram mappen där valet "bildspel" saknas. Gå in under "Visa" och klicka på raden "Anpassa den här mappen". Inom fliken "Anpassa" kan du sedan rulla fram alternativet "Bilder (bäst för många filer)". Sedan ska du visst svara Ja på en följdfråga (minns inte exakt hur frågan löd).
Efter den ändringen bör du få alternativet "Bildspel" också.
Värt att prova i alla fall…