Hur tar man bort Security tool?! HJÄLP
Hejsan, Jag har fått problem med det där fejk antivirus programet Security tool. Nån som vet hur man gör för att få bort skiten?! Dom vet iaf hur man ska göra en person tokig! Jag har windows vista :) Jag kan inte så mkt om datorer så jag har inte kunnat göra så mkt, läst lite olika inlägg m.m men inget har funkat för mig, blir tokig snart! AKUT HJÄLP TACK :)
//MvH Therese - http://Tezzilicious.blogg.se
har du kollat kontrollpanelen?
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Gå in i registret o ta bort de, eller prova rensa med ccleaner. Eller så kan du återställa datorn från de datum du la in detta så försvinner allt du installerade då.

Jag har precis fått det där viruset, jag har försökt att ta bort det men det spärrar allt så att försöka komma in på sitt antivirus program fungerar inte.
Jag är inte heller så duktig på datorer så jag förstår inte riktigt instruktionerna om hur jag ska göra. Men jag läste på länken som #3 länkade.
Jag har förstått att man ska trycka på F8 efter omstart, sen Ctrl + Skift + Esc för att sedan gå in under fliken processor och stoppa alla numeriska processer. Sen förstår jag inte punkt 2 riktigt i guiden, skulle någon kunna förklara det eller finns det något enklare sätt man kan göra det på?
Jag ursäktar för min okunnighet verkligen, men jag skulle verkligen bli jätteglad om jag fick hjälp med det här! 
Vet att tråden är gammal.. Men hoppas någon hjälper.
- Medarbetare på studier.ifokus

Det bästa är om du kan göra en urbackning till en återställningspunkt vid ett datum då du inte hade fått programmet.
Du hittar den funktionen under kontrollpanelen
Hejsan! Jag fick det viruset igår och det var oväntat lätt att bli av med. Starta upp datorn, tryck F8 och starta sedan i felsäkert läge. Sedan tryckte jag upp aktivitetshanteraren (ctrl+alt+delete) för att se om det fanns någon process relaterat till programmet man kunde avsluta, men icke. Sök efter programmet i startmenyn, högerklicka och välj egenskaper och sedan öppna filens mapp. Ta bort allting som finns i den mappen, töm papperskorgen och starta om datorn som vanligt. Detta funkade för mig i alla fall! Lycka till :)
Det finns dolda processer…

Tack så mycket alla!
Det jag gjorde var att starta datorn i felsäkert läge och därifrån göra en systemåterställning eftersom viruset spärrade mig från att göra det i det vanliga läget. Så nu fungerar det :)
Såg även att "skydd mot skadlig kod" var avaktiverat, så det var väl förmodligen därför jag fick viruset från början. Men aktiverade det nu.
- Medarbetare på studier.ifokus