Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 3727 ggr
Bloggerskan
0

Kan Google Talk kommunicera med MSN Messenger?

Vet inte hur jag ska formulera frågan riktigt. Alltså många som jag chattar med via MSN Messenger har andra program än MSN Messenger t.ex. Pidgin.

Min fråga är helt enkelt om man kan använda Google Talk på samma sätt? Alltså kan jag chatta med vänner som använder MSN Messenger om jag själv använder Google Talk?

guraknugen
0

Själv har jag ICQ, Google talk och MSN och använder alla tre samtidigt. Jag kör dock Empathy numera, men körde Pidgin tidigare och det fungerade.

Dock är det ju så (är jag ganska säker på) att du måste ange ditt MSN-konto om du ska kunna chatta med folk på MSN, så i ditt fall, om du vill chatta med folk både via Google chat och MSN, så måste du ange ditt MSN-konto såväl som ditt Google chat-konto i Pidgin. Det är ju två olika nätverk som är oberoende av varandra, så det Pidgin gör är väl egentligen att den kör dem separat, fast det ser ut som att det är samma.

Du får ju upp samtliga dina kontakter på alla nätverk du angivit på samma ställe, så när du chattar med någon på MSN så gör du det via ditt eget MSN-konto och så vidare, men programmet som sköter om det är Pidgin (eller Empathy eller vad man nu använder).

Vet inte om jag uppfattade frågan rätt. Om du bara undrar om Pidgin har stöd för MSN, så är svaret enkelt: Ja.

Bloggerskan
0

Alltså vad jag menade var om man kunde använda Google Talk med sin Gmail-adress och chatta med en som sitter på MSN Messenger med en Hotmail-adress. Tänkte att det skulle gå om Pidgin fungerade men det är alltså en helt annan sak. Pidgin kör alltså MSN Messenger och Google Talk i samma program men ändå enskilt? Typ som på eBuddy (bara det att eBuddy inte behövs laddas ner)?

Då får jag helt enkelt försöka locka över folk till Google Talk för att kunna chatta där istället.

Tack för svar!

guraknugen
0

Du vill alltså logga in på Gmail via din webbläsare och chatta där med en som inte har Gmail och därmed inte heller Google talk? Det lär ju inte gå, är jag ganska säker på. Får väl se om någon kommet att slå mig på fingrarna nu.

Däremot behöver du inte ha en Hotmailadress för att chatta på MSN. Själv använder jag min gamla telia-adress för MSN och det fungerar än idag, trots att adressen inte existerat på flera år (gk@telia.com), och jag har inte heller haft något med Telia att göra sedan 2005… Kanske kan man inte göra så längre, jag vet inte.

Bloggerskan
0

Du har troligen rätt.

Mycket korrekt kan jag använda min Gmail-adress eller vilken adress som helst i MSN Messenger. Man registrerar helt enkelt ett MSN-konto men utan tillgången till Hotmail. Däremot fungerar annat såsom Messenger.

[Beavis]
0

yahoo konton går att chatta med i msn det vet jag av erfarenhet. De gjorde sig kompatibla för att inte gå under.

Prova att adda din polare. går det så går det