Kommer inte in i datorn!
Min nya dator vill helt plötsligt efter tre månader inte ta emot mina inloggningsuppgifter.?
Operativsystem?

Det vanligaste är så klart att man har råkat trycka på CapsLock, så att lösenordet får omkastade stora och små bokstäver. Men en annan orsak som jag har råkat ut för är att skifttangenten inte tar ordentligt varje gång. Ofta gäller det bara den ena; min laptop strular med höger skift på det sättet, så där är det säkrast att använda den vänstra.

Jag har ju Lösenord för att komma in i min dator. Den tar inte emot det, utan säger:
Tjänsten User Profile Service misslyckades med inloggningen.
Det går inte att läsa in användarprofilen.
Jag har provat med Caps lock
Jag har fått en länk av en bekant, där det står hur man återställer i XP, men jag har ju Windovs 7. Är det samma tro?
(Nu sitter jag vid vår gamla vedeldade istället;-)
3 månader lämpligen släpa tillbaka den till affären det fins väl garanti kvar?? 
Hälsningar Gnidde.

Nu har jag startat om datorn i felsäkert läge, och bytt lösenord. Inte fasen kommer jag in i med det heller!!
Ja,jag har garanti eftersom den är helt ny. Och jag har inte installerat några "konstiga och osäkra" program hEller., och jag har fullgott säkerhetsprogram .Inte laddat ner filmer o dyl.
stängde av den som vanligt i går em. Sen när jag skulle kolla lite innan John Blund, så vill den inte ta emot mitt lösenord!!!!

Nej, nu är du ute och cyklar. Det har inte med ditt lösenord att göra, utan det är att användarprofilen inte kan läsas in; det var ju felmeddelandet som du fick.
Det är alltså något fel i användarprofilen, och det borde ju kunna lösas från det felsäkra läget om du kunde logga in där och byta lösenord.

Eftersom jag inte är någon vidare klippare på dator, så är jag ofta ute och cyklar
Men du har ju humor i alla fall. ”Klippare” var ju rätt skoj omskrivning av ”klippa”…

#10 Har du inte hört det uttrycket tidigare? Det användes ofta i mitt föräldrarhem.
" du är en riktig klippare du" sas det ofta.
Min ende datorhjälp ( svärsonen) ligger nu på en strand i Mexico och dricker Pina Colada, så därifrån får jag ingen hjälp förrän till nyår.
Jag får nog försöka med telefonsupport från tillverkaren…
#8 Hur 17 fixar jag det där med användarprofil då?

Lessen, har inga tips när det gäller det operativsystemet. Det är nu ungefär fem år sedan jag slutade med datorproblem. Numera använder jag Linux.
#11 Jag kör inte windows 7 utan harvar fortfarandepå med XP så mina uppgifter kan vara rätt gamla men i grunden brukar de vara samma i alla windows. Gå ini kontrollpanelen/användarkonton/ Ditt konto(det du använder alltså) och där kan du ändra ditt lösenord mm. Hoppas det funkar
#11, OT: På http://sv.wiktionary.org/wiki/klippa, står bland annat:
”Han var en klippa på matematik.
Du är en klippa Hasse, dej kan man lita på.
Fixade du mitt bröllop trots att du bröt benet, förlorade alla dina sparpengar och blev lämnad av din hustru? Du är en klippa!”
Fast det beror ju på vad man menar också. ”Klippare” kan ju vara en klipsk person eller en person som gör klipp enligt SAOL.
Kanske inte så konstigt om man blandar ihop dessa två uttryck, som inte är samma men ganska lika varandra.
Själv hade jag bara hört ordet ”klippare” i betydelsen av att någon gör (ekonomiska) klipp.

Och klippare har använts om de som har inkomster av aktier. Förr, innan det fanns datorer överallt, hade aktiebreven kuponger som kunde klippas av, och det lär ha varit därifrån "klippare" kom; kupongklippare.

#13 Har gjort som du säger. Första vändan ändrade jag lösenordet, men det hjälpte inte. Nu har jag tagit bort lösenordet, men kommer inte in ändå.
Jag ringer tillvekar supporten i morgon, så får vi se…….
> Ang. klippare Min mor tyckte nog att jag var klipsk, för det var jag och är fortfarande, utom när det gäller datorer.;-)
Jag har ingen datorutbildning. Allt vad jag kan, har jag lärt mig själv, på gamla dar. Jag klarade i alla fall, att helt installera min egna nya dator, och den har fungerat bra i 3 månader. Skulle aldrig min sambo klarat , säger han själv.
Tack för goda råd ,alla!

Och problemet var, som du säkert har märkt vid det här laget, inte lösenordet.
Det datorn inte kan göra är ladda din användarprofil, som är korrupt eller har tagits bort från datorn. Användarprofilen innehåller ditt "skrivbord" och allt som är personligt, och som du kan hitta i mappen "Documents and Settings" under ditt användarnamn. Det är möjligt att profilen inte har användarnamnet rätt eller någonting annat sånt.
Det går troligen att komma runt, genom att skapa en ny användare och därigenom få en ny användarprofil. Sedan kan man byta ägare på alla personliga data till den nya användaren och flytta dem till den nya användarens mapp.

Hittade denna länk:
http://www.fixadindator.se/f4/tjansten-user-profile-service-misslyckades-med-inloggningen-952/
Vill det sig riktigt illa så får du formatera om hårddisken och installera om alla program.
Ha det gött och hoppas du löser problemet.
Hmm…
Funkar det inte med
Där inne borde man kunna hoppa över hela verifieringen, eller… ?
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Fick hjälp med att återställa datorn i ursprungsskick, som när den var helt ny. Som tur är så har jag alla bilder på sep. hårddisk.
På ASUS sa dom att Microsoft hade gjort några felaktiga uppdateringar, vilket gjorde att fler än jag hade samma problem.
Nu när det mesta är ominstallerat kan jag inte installera mob. bredbandet. Har pratat med support på Telenor,har pratat med ASUS igen ingen vet vad problemet är!!!
Vad blir det för felmeddelande vid installation av mob. bredbandet?