Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 2533 ggr
beem
0

Photoshop Elements på USB ?

Jag har PSE 5 i min stationära dator.  Jag undrar om jag kan  lägga det på en USB och sen ta med och lägga in i min dator i stugan ?

Om det går - kopierar jag då  hela mappen PSE 5 som ligger här:

i C:\Program\Adobe\Photoshop Elements 5.0

Sorg är kärlek som blivit hemlös

guraknugen
0

Vet ej, men man brukar inte kunna göra så i Windows eftersom du har ett register som det ska fjantas med också i många fall. Däremot borde chansen vara större att lyckas om du lägger installationsfilerna på ett USB-minne och installerar det därifrån, men då kan du ju lika gärna ta med dig originalskivan, om nu måldatorn har CD/DVD-läsare.

beem
0

Jag har en CD till PSE 5 men tänkte att det var enklare med USB. En CD skadas lätt om man hanterar den om och om igen.

guraknugen
0

Okej, hade jag varit i din situation hade jag med hjälp av skivan försökt skapa en USB-minnes-motsvarighet med hjälp av programmet Unetbootin, som finns för flera operativsystem, även Windows. Eventuellt måste du först skapa en ISO-fil av skivan, kommer inte riktigt ihåg om Unetbootin kan jobba med skivan direkt, men det kanske går. Om inte, går det säkert med ditt vanliga brännarprogram.

beem
0

Tack för den länken. Den ska jag kolla.

Kaj
0

Du kan inte bara kopiera filerna från Programfiles eftersom det krävs en installation för att få det att fungera på andra datorer.

Du måste således lägga över installationsfilen till USB stickan och sedan göra en ny installation på ev. andra datorer.

beem
0

# 5 - Aha då förstår jag. Tack för ditt svar.

guraknugen
0

Precis vad jag skrev i #1 och #3 också, om ingen märkte det…