USB minne 2 GB tips önskas
Kan ni tipsa mig om bra USB minnen på 2 GB.
Jag köpte hos Jula av märket Hynix. De har funkat bra i datorn men nu när jag skulle ta ut ett från TV' n efter att ha tittat på foton så fick jag bara själva fodralet i handen. Resten satt fast i TV' n.
Jag har även ett Data Traveler. Där skjuter man ut själva "kontakten" som man stoppar in i datorn med hjälp av en räfflad liten sak.
Det finns ingen låsning så när man försöker sätta det i TV' n åker hela "kontakten" in i fodralet igen.
Båda funkar bra i datorn men det är i TV' n det är problem.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Måste det vara 2 GB?
Kolla på Claes Ohlson, Kjell & CO eller Dustin. Finns hur många utförande som helst att välja på.
Du menar alltså att det inte skiljer så mycket i kvalitet. Då ska jag kolla Clas Ohlsson.
tror inte det skiljer så mycket i kvalitet mellan usb minnen
ett tips om du har Ica kort så kan du köpa ett USB minne 8 GB för endast 129 kr 
köpte precis ett sådant och det funkar utmärkt
detta USB minnet har en liten "flärp" eller vad man nu ska säga som man skjuter ut delen som man sätter in i datorn
det heter Sandisk Slice 8 GB
jag har ett på 12gb köpt på elgiganten för 99kr. det funkar hur bra som helst och det är ett sånt med "stilett"kontakt.

Jag har ett Kingston 16 GB köpt på "Claes i sjön" som då, kostade ett par hundralappar. Har använt det jättemycket.

USB-minnen på 4 GB är nere under femtiolappen nu.
Jag har inte märkt några kvalitetsproblem med något USB-minne, men också jag retade mig lite på att det halkar in när man stoppar i. Det beror inte på att det skulle saknas spärr, utan på att spärren inte funkar så länge man håller något finger på knappen man skjuter fram den med.
Man måste alltså släppa den lilla räfflade knappen för att innehållet ska sitta lite mer fast, och då kan man skjuta in minnet utan att det halkar tillbaka in i sitt hölje. Spärren kan så klart ändå släppa om man använder för stor kraft, men när man stoppar in minnet får man lirka så att det hamnar rätt innan man trycker in det i botten.
Skillnaden jag har sett på minnena jag har är att de är olika snabba, men det är inte lätt att hitta några uppgifter på hur snabbt minnet man köper är. Ofta har det inte någon större betydelse, men om man använder det för att lagra program och köra dem, eller operativsystem för att starta datorn, kan det vara bra med hög läshastighet. Lyckligtvis är alla större minnen jag har provat (16 GB) mycket snabba.
Jag har nu köpt ett Kingston på 4 GB på Clas Ohlsson för 129:-.
#6 - jag ska tänka på det du säger att inte hålla i på knappen när jag sätetr in det i TV' n.
Tack för alla svar.

#0 alla usb minnen brukar ha en låsning så de inte åker in i "fodralet" igen. Men man brukar få som du beskriver om man håller USB minnet lite fel när man försöker sätta in det.
Dra ut USB kontakten ur fodralet. Håll seedan bara i USB stickan (inte i närheten av usb kontakten eller med fingarna på kortsidan - håll fingrarna på den platta delen av USB stickan). Då brukar låset vara på så att den kan pluggas in utan att den åker in i "fodralet" igen
#6 och #8: Kul att ni är så rörande överens!