Update Apple QuickTine + iTune till Window XP
En liten fraga! Idag kom det upp ett fonster om att det fanns Update tillganglig for Apple, det var QuickTime 7.1.5 23,7 MB och iTune + Quick Time 7.1.1 49,2 MB. Jag laddade ner automatiskt, men nu undrar jag i efterhand om jag verkligen behover detta program till Window XP och vad det i sa fall ar bra for. Jag tror namligen att jag har en massa program, som jag av okunnighet laddad ner och nu inte vet vad de egentligen ar till for. Finns det nagonstans nagon lista vad som egentligen behovs for att allt skall fungera normalt utan extravaganser? Jag vill bara att allt fungerar varje dag.
QuickTime behövs väl mest för små filmklipp och sånt som finns på olika youtube sidor typ
QuickTime behövs inte för YouTube, Google Video eller liknande tjänster. Dessa använder Flash Player.
Däremot används QuickTime ofta till trailers, inte minst hos Apple förståss.
Mvh // Johan
Ok, har inte kollat på filmtralers men den kom in hos mej ändå.. :P fick samma uppdatering som navarro :P
Jag tror Apple skickar med QuickTime för att du ska kunna köpa TV-program och musikvideos i iTunes.
Mvh // Johan

Vad tycker ni, skall jag ta bort detta helt? En gang nar jag ville lyssna pa bocker pa PanHörböcker, funkade det inte och jag mejlade och fragade vad det kunde bero pa. Tror att jag fick till svar att det behovdes QuickTime och jag laddade ner det. Men om det ar det enda, kanske det ar battre att ta bort allt detta? Det tar val ganska stor plats? Har borjat lasa mer vanliga bocker i alla fall. Man trottnar ju pa att sitta vid datorn med horlurar. Tyvarr har jag inga hogtalare till datorn och ljudet utan horlurar ar ganska skralligt! Om det inte behovs for att se pa SVT.se eller SR.se ar det onodigt for mig.