Datorn iFokus

Datorn

Etikett: windows
Läst 3016 ggr
TottsiGirl
0

Underliga felmeddelanden vid start.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Jag har ett problem när jag startar min datorn får jag  numera 2 felmeddelande.

Överskriften på felmeddelandet är
Microsoft VIsual C++ Runtime Library

Runtime error!

Program: C:\Windows\System32\rundll32.exe

This application has requested the Runetime to terminate Please contact the application's support team for more information. it in an unsusual way.

Sen så har felet även eskalerat så nu mera kan ja inte högerklicka på bakgrunden för då får jag ett liknande felmeddelande. Och sen kraschar windows och startmenyn försvinner en sväng innan allt kommer tillbaka precis som innan.

Överskriften på felmeddelandet är
Microsoft VIsual C++ Runtime Library

Runtime error!

Program: C:\Windows\explorer.exe

This application has requested the Runetime to terminate Please contact the application's support team for more information. it in an unsusual way.

Någon som varit med om detta sedan innan?? Och vad kan jag tänkas göra för att åtgärda detta? Jag har inte Microsoft Visual C++ installerat på datorn längre me något verkar ju helt klart strula :( Tacksam för all hjälp och ev ideer!

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

MichaelE
0

Microsoft visual c++ runtime har inget med utvecklingsprogrammet Microsoft visual c++. Windows har nämligen olika C++ runtime; 2005, 2008 och 2010.

Tvärr kan jag inte hjälpa dig utan bara ge lite information om runtime.

Zepp
0

Det är C++ kompilatorn, dvs programet som skall tolka program skrivna i den koden.

Kolla vad det är du laddar in i startögonblicket, om det är något fuffens eller om det är något du tagit bort.

Problemet ligger sanolikt i startfilen.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

jronn
0

Om jag inte minns fel så har rundll32 har med grafiken att göra.

TottsiGirl
0

Det första felmeddelandet får ja 2 gånger direkt när datorn startar upp redan innan ja hinner göra nått.

Det andra felmeddelandet med explorer.exe får ja som sagt när ja högerklickar på skrivbordet för att få fram menyn.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Zepp
0

Rundll32 är 32bitars "Kör", samma som du kan starta program med från menyn.

Används även för att starta tredjepartsprogram i uppstarten, kolla som sagt vad som startas då.

Blockera de en o en tills problemet upphör.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.