Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 5612 ggr
Moa-16
0

Går inte att öppna bilderna??

När jag ska öppna någon av mina bilder på "förhandsgranska står det:Det går inte att öppna den här bilden i fotogalleriet. Det här filformatet stöds inte,eller så har du inte de senaste uppdateringarna av Fotogalleriet i window.

Vad är fel? För övrigt har jag ett annat problem också, kanske hänger ihop? Det står i spotify: "filsystemet på disken är skadat och kan inte användas" Vad händer?  Står något om att en disk är full också? "maybe the hard disk is full, står det, Hur gör man då..? >_>

Zepp
0

Ta egenskaper på C:, kolla hur mycket som är ledigt!

Finns det inte tillräckligt med utrymme så startar inte vissa program.. så ja, det kan hänga ihop.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Moa-16
0

#1 Hm, var kollar jag det? >.<

Zepp
0

Lämpligen i din filhanterare.

Hittar du inte den brukar det ligga en icon på skrivbordet som heter min dator eller liknande.

Moa-16
0

#3 Känner mig lite små dum men var är den då? x_x

guraknugen
0

Hm… antar att du har Windows, tror det framgick av #0 också. Heter inte filhanteraren ”Explorer” i Windows? Eller ”Utforskaren” om man har svensk version.

Enklaste sättet att öppna den är väl att dubbelklicka på en mapp, kan jag tänka mig.

Zepp
0

Har du XP så startar du ny länk.. skriver explorer i den o klistrar in den på skrivbordet.

Explorer blir på svenska Utforskaren, ligger i startmenyn.

Inkanyezi
0

Jag gissar att det kanske inte är din hårddisk, utan ditt minneskort som är korrupt.

Stoppa i minneskortet i kameran och anslut kameran med USB till datorn och för över dina bilder. När du ändå håller på, och har upptäckt att det kan bli problem, kan det vara bra att göra en säkerhetskopia på allt som du har sparat i datorn.

Sedan, när du har fått in dina bilder dels i datorn, dels på säkerhetskopian, så formaterar du minneskortet i kameran. Du ska alltid formatera minneskortet i kameran efter att du har tömt det i datorn; det är när man har raderat bilder lite här och där på ett kort som såna här problem brukar uppstå.

Moa-16
0

Ja, utforskaren känner jag igen, men sen då? Vad ska jag trycka på där? >.<'

Zepp
0

Ta egenskaper på hårddisken.. C:

Moa-16
0

#7 Nu hänger jag inte riktigt med. Jag har ju redan bilderna på datorn? Hur skulle det kunna hjälpa?

#9 Jo, men var finns den? Jag ser inget som heter så? O_x

Zepp
0

Det är samma där, den ligger under dator eller liknande.

Moa-16
0

#11 Jaa, nu tror jag att jag hittar det. Vad skulle jag göra där? Alltså hur ser jag hur mycket det är kvar? Och hur gör jag sen? >_>

Moa-16
0

Nu såg jag (suck)  Står 30,9 GB ledigt av 288 GB, så ja det borde väl inte vara det felet, eller (?)

Zepp
0

Näe.. knappast då får du testa de andra tipsen.

Moa-16
0

Idag verkar det funka som vanligt… konstigt.

Inkanyezi
0

Gör då en säkerhetskopia det första du gör, och kör sedan en diskkontroll.