Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 2889 ggr
[DjurArken]
0

En enkel god gärning som gör skillnad!

Hur många av er tittar inte på Animal Cops och suckar varför inte Sverige har riktigt proffsiga djurhem?

Nu startas det ett unikt projekt som kommer att skapa ett helt nytt fenomen i Sverige: djurhem så som de finns i England och USA, dvs djurhem som har allt under ett tak: en veterinärklinik, rehabiliteringslokaler, utbildningslokaler etc.

Ingen ska dock behöva ligga ute med sitt bidrag tills vi har samlat in tillräckligt med resurser för att kunna göra verklighet av djurhemmet. Detta görs genom att djurhemmet till en början byggs virtuellt: Genom ett gåvobrev kan man skänka pengar, material eller kunskap. Sedan kan man som bidragsgivare följa hur mycket medel som har samlats in genom att ta del av information om hur arbetet med att bygga det virtuella djurhemmet fortskrider.

T ex så kan du [teckna ett gåvobrev](http://djurarken.se/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=5&Itemid=4/o Länken öppnas i ett nytt fönster/t_blank " Länken öppnas i ett nytt fönster") för en byggsten med ditt namn eller till minne av någon, ett sätt att lämna ett outplånligt och personligt avtryck! Samtidigt behöver du inte oroa dig för om dina pengar verkligen hamnar där de skall då du inte behöver liga ute med ditt bidrag innan tillräckligt med medel har samlats in.

Även företag och organisationer kan teckna ett gåvobrev för en byggsten med deras logotyp.

GOTT NYTT ÅR!

Läs mer om projektet på www.djurarken.se

Följa oss på Facebook

(PS projektet drevs tidigare under namnet "Vi bygger ett djurhem - Själva!")

guraknugen
0

Förstod inte riktigt frågan. Försök att ange ditt problem så tydligt som möjligt och ange så mycket information som möjligt om din dator eller vad det nu är för hårdvara som krånglar, exempelvis vilket operativsystem du kör, vilken version, vilket program (och vilken version) som krånglar eller vad det kan vara frågan om, vilka felmeddelanden du får, vilka tillbehör du har och så vidare, så blir det lättare för andra att lösa ditt problem.

birgitsa
0

Är väl ingen problemfråga… utan ett reklaminlägg?

Är det egentligen tillåtet med reklam?

guraknugen
0

#2: Det var precis det som var min poäng. Inget fel på inlägget i sig kanske, men hör det hemma just här?

medde
0

#1/3 Måste bara säga det svaret i 1 var guldvärt- Jag har inte skrattat så mycket på länge. Helt underbart=)

Jag har fått in samma tråd på mina sajter, där de är totalt malplacerade, då den ena är en sajt för barn under 16 år, samt astronomisajten.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[DjurArken]
0

# 4 Detta är inte alls "malplacerad" då ett bra djurskydd är del av ett väl utvecklat sammhälle, samt att det handlar om en bra gärning, att med många bäckar små åstadkomma något stort.

Ni som har följt nyheterna lite grann har kanske märkt att svensk djurskydd inte alls är så bra som många tror. Kolla här.

Även datorintresserade kan delta i projektet, vi behöver ju även folk som är datorkunnig. Ett djurhem är som ett litet samhälle. Djuren ska kunna leva efter deras behov och ska kunna få alla former av hjälp de behöver så att de mår bra. Människor ska kunna arbeta med och för djuren och ha tillgång till allt som behövs för det. Läs mer om detta här.

Men det är klart, är man trångsynt så kan man kanske inte se förbi de intressen som enbart gynnar en själv. ;)

guraknugen
0

Är man trångsynt så lär man väl tro att folk som har ett visst datorintresse absolut inte har några andra intressen. Vi hittar nog till de vi vill stödja utan att få forumet nerklottrat med sådant som inte hör till forumets syfte.

För min egen del, exempelvis, är inte ens datorer mitt största intresse. Jag skrotar runt lite här ibland, men har inte ens med den bland ”mina sajter”.

Jag har också ett särskilt konto reserverat för enbart välgörenhet, men det finns otroligt många olika ställen att skänka pengar till och det är nog inte så konstigt om olika människor har olika uppfattning om vad som är viktigast.

Allt som inte handlar om det som forumet är till för är ju per definition malplacerat. Skriv gärna, men på rätt ställe. Då blir folk inte lika irriterade heller och då kanske de rent av bidrar med något.

I detta fallet ser det ju bara oseriöst ut och det är ju inte bra om man vill ha ett bra rykte, kan jag tänka mig.

Moa-16
0

Det gör väl inget om det står här, dör väl ingen av? Även om jag tror få går in på sida, än mindre ger pengar.. vilket är lite meningen kan jag tänka mig. Men ja, hoppas kan man ju alltid.

guraknugen
0

Nej, ingen dör, men om alla gör likadant (och det finns ju faktiskt tusentals organisationer och liknande som gärna tar emot bidrag av olika slag i välgörande syfte och som gärna gör reklam för sig och sin existens) så lär det ju bli ganska svårt att hitta det man letar efter här.

Moa-16
0

#8 Ja, men nu gör ju inte alla det ;)

[DjurArken]
0

# 6 Mitt inlägg är inte alls riktat till dig eller någon annan datorintreserad men istället till # 4, särkilt vad gäller trångsyntheten.

Det är inte svårare än att plocka bort tråden om man anser att den gör skada. Tydligen är det "roligare" att håna ett initiativ som vi tycker är väldigt viktigt och brinner för.

[PeterWem]
0

Grattis, du hittade till djurskydd.ifokus.se. Du skulle stannat där.

Nästa gång fixar vi reklam för sidan pedofil.se här på datorn.ifokus.se så att folk kan förstå att pedofili inte är olagligt. Och veckan efter fixar vi in reklam för tidelag.se. Jag har nämligen hört att ett datorforum är perfekta stället för att spamma och skicka tiggarbrev.

Att ge pengar till en spammare är det sista jag skulle göra.

guraknugen
0

Jag tror att risken är stor att många betraktar det som spam när det hamnat på fel ställe och då kan det ju få motsatt effekt, i värsta fall att folk bojkottar det och uppmanar andra att göra samma sak. Och om något hånats i denna tråd så är det nog spam rent generellt och inte innehållet eller budskapet i sig.

Så tror jag i alla fall.

medde
0

#5 För mig är det "malplacerat" då du öst ut denna tråd så gott som överallt. Jag pm:ade dig om inte lägga ut denna tråd på mina sajter, vilket du totalt struntade i utan fortsatte ändå att lägga ut tråden. Hänvisade till sajtens regler samt att även på sajten barnens har den inget att göra alls. Då det är en sajt för barn under 16 år. Vill man framföra sig hjärtesak så är det väl bättre det blir i en seriös form och inte på det sättet du öst ut tråden och ej hörsammat sajtvärds vädjan om att inte lägga in den på sajten man underber sig för att få in den.

Då tappar hela saken sin seriösa del, och blir enbart till spam.

Nu lämnar jag denna tråd och ser mig runt på sajten i det syftet den har dator!

Mvh

Moa-16
0

Vill man inte ha trådarna på "sin" sajt är det ju bara att ta bort dom, herregud. Men kan hålla med om att det blir oseriöst. Vore en annan sak om TS bara la ut det på djursajterna. Det blir lite spam att lägga ut dom på alla, vilket tyvärr inte ser så seriöst ut..

medde
0

#15 Men har sajten regler så ska väl dom följas? Vidare pm:ade jag och undanbad mig dessa trådar. Att då ändå fortsätta är väl då oseriöst? Då vill man bara få sin röst hörd och lyssnar ej på andra.

Men du är ju inte TS samt varför fortsätta älta. samt denna diskution hör väl ej hemma här.

Moa-16
0

#16 Njae, det har du rätt i, men ja, Hoppas iaf på att det blir något av det här, tanken är god åtminstonde >.<

medde
0

#17 Har inte förnekat att tanken är både god och bra. Det var enbart sättet det framfördes på.

Så då önskar vi ts lycka till i sitt arbete=)