Papperskorgen på skrivbordet
Min papperskorg uppför lite konstigt. Alltså när den är tom ska ju papperskorgen se tom ut. När det är något i papperskorgen ska det ju ligga skärp i papperskorgen. Problemet är bara att min antingen tom oavsett eller har skräp i sig oavsett. Vad är det för inställning jag har råkat ändra? Jag vill se på papperskorgen när det är något i och inte.

Kanske något i Inställningar för skrivbordsikoner??
Själv kör jag win7 och hittar dit via vänsterklick på skrivbordet => Anpassa => Ändra ikoner på skribordet. Där har jag valt Papperskorgen och det finns två ikoner för den, en för tom och en för full.
Vet inte om du lyckats lösa det eller om det här var till någon hjälp. Tänkte bara att det inte var någon som hade svarat…
Lycka till!

Jo, jag glömde ju att du att säga att det finns en Återställ till standard-knapp där också. Kanske kan hjälpa… 
Nej, jag har inte lyckats lösa det. Jag har Windows Vista.
Jag har återställt till standard och provade slänga något igen men det syns inte när det ligger något i…
Högerklickar på skrivbordet > Anpassa > Byt ikoner på skrivbordet > Återställ standard.
Har du tittat på egenskaper för papperskorgen så att inte rutan för att slänga direkt är ikryssad?
Hälsningar Gnidde.
Vad menar du? Om du menar "Flytta inte filerna till papperskorgen. Ta bort dem genast." så är inte den vald.
När jag slängt något hittar jag det i papperskorgen, däremot kommer det inte skräp i papperskorgen som avslöjar att det finns skräp i papperskorgen.
Det var det jag menade
Hälsningar Gnidde.