Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 3926 ggr
EmmaVarg
0

hjälp med att installera spotify?! :S

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Antar att det finns någon här som har spotify.

har laddat ner det ifrån hemsidan, men sen när jag klickar på att installera, så laddar den och sen stängs ner. så kommer det en ikon på skrivbordet och när jag klikar där står det bara "windows söker efter filen m.m.m"  har stått så sen igår, fattar inte hur man gör! min kompis sa att hon bara installerade så fick hon det men det funkar ju inte på min dator, hjälp..? :S

haha kan inte alls mycket om datorer heller.. ^^

masqu
0

vet du vart på hårddisken den har lagt sig så kan du gå ditt.

EmmaVarg
0

#1 nej jag vet inte.. när jag installerade så stod det att man kunde välja plats att spara den på då tog jag skrivbordet,

masqu
0

testa gå in under c: och sen progra, och söka efter spotify där

EmmaVarg
0

#3  vad är C: ? :S

EmmaVarg
0

aha, gick in där men kommer bara upp detta:

och när jag klickar på den mappen finnsdet bara ett avsinstallerings program..

[Moa-]
0

EmmaVarg; försök med att börja om med nedladdningen och att välja "kör" istället för "spara" så ska det fungera direkt… Detta är oftast det enklaste sättet att ladda ned och installera program.

EmmaVarg
0

#6 okej, ska testa :) kommer tbx o skriver sen hur de gick, men ska jag ta bort installeringsprogrammet osv från datan innan jag laddar ner den igen??

EmmaVarg
0

#6 okej, ska testa :) kommer tbx o skriver sen hur de gick, men ska jag ta bort installeringsprogrammet osv från datan innan jag laddar ner den igen??

[Moa-]
0

Kollad först nu din bild i ditt senaste inlägg, vad händer om du väljer det tredje alternativet (Spotify Installer)? Det är nämligen installeringsprogrammet…

EmmaVarg
0

#9 det är den jag har installerat på, det kommer upp en ruta så laddar det sen stängs rutan och så kommer den ikonen upp, o när ja klickar står det bara så som på bilden i det första inlägget ( #0 )

[Moa-]
0

Okej, men ta bort allt som är kopplat till spotify och börja om, gör sen som jag skrev i inlägg 6 istället. =)

Alternativt:
Som vanligt kollar jag bilden försent, det är fel ikon du har markerat i inlägg 0. Du ska som jag skrev i inlägg 9, ta den som ligger en kolumn mer till vänster som har lite grönt (Spotifys logga i en "box") i ikonen och heter Spotify Installer…

EmmaVarg
0

… det finns ingen " kör" knapp x)  bara spara..

[Moa-]
0

Gör som jag skrivit i "Alternativ" ett inlägg upp, det ska fungera utan problem (förhoppningsvis). Om du redan tagit bort alla filer, spara på skrivbordet igen och öppna rätt ikon istället. =)

EmmaVarg
0

jag har gjort det, men när jag klickar där på den "spotify installer" så kommer det upp en ruta så när den laddas färdigt så kommer den där konstiga saken på skrivbordet som inte går att öppna, Obestämd