Data mängd? Mobilt modem?
Håller på och ska skaffa mobilt bredband har jag tänkt. Men har det lite knapert med pengarna…
Vill ändå gärna kunna streema lite musik, titta på lite you tube klipp… Kanske ngt tv avsnitt. inte hela dagarna, men några kvällar i vecka i alla fall. + att kolla mail, sitta och slö söka på massa skit.
Men inte massnedladdningar eller så.
Men har så dålig koll på hur mkt data mängd det är…
Sen undrar jag, ngn som vet om ett kontantmodem går att använda som modem till ett abbonemang?
har nyligen hjälpt en kompis som precis skaffat sig mobilt bredband
det bästa som vi hittade va 3 där blir det begränsat efter 20 GB och om mna jämför med komkurrenterna så ligger dom på ungefär 1-5 GB så det är stoooor skillnad
det enda negativa är väl köpa modemet är lite dyrare och sen att fylla på är lite dyrare men man tjänar ju in det rätt snabbt
glöm inte att kolla om du täckning där du bor och tänk på att du får leva med att hastigheten svänger beroende på var du är och hur många andra som använder mobilt bredband
nu svarade jag väl inte riktigt på din fråga men jag har oxå dålig koll på datamängden men jag rekommenderar dig att välja ett mobilt bredband där du får så mycket som möjligt med GB (Gigabyte alltså datamängd)