Datorn iFokus

Datorn

Etikettköp-och-sälj
Läst 4105 ggr
druttizen
2011-01-23 02:03
0

Packard Bell

Varför är det så svårt att hitta reviews och tester på packard bell.
Har hittat en modell som intresserar mig:
Packard Bell EasyNote TM85-JO-841NC

Hade vart kul att se om den är testad och va dom tyckte typ…
Nåja.. Ska ha photoshop, dreamweaver, och picasa. Ska bygga hemsida och grejar ofta med foton.
Ska lyssna på lite musik via itunes eller/och spotify. För övrigt bara slösurfa.

Den låter passande och intressant.
Nån som vet rent generellt hur bra packard bell är??
Är inte så haj på det märket just

guraknugen
2011-01-23 10:25
0

Ungefär som alla andra märken: Tillverkar både skräp och bra grejer. Kan inte förstå varför folk är så fixerade vid märken.

Har själv en gammal Packard Bell EasyNote MX-66 204D som jag köpte i slutet av 2006. Den höll ihop felfritt till i somras eller så, sedan fick jag problem med skärmen som jag inte lyckades åtgärda, men det visade sig vara bra, för jag köpte en extern skärm på 23" (16:9-format, ej 16:10 som annars är vanligt numera) med 1920×1080 punkters upplösning, vilket funkar kanon. Hade ju aldrig köpt den om den inbyggda skärmen inte pajat, och nu vill jag inte vara utan den…

Men i övrigt har den funkat kanon och jag använder datorn just nu.

Om fler än jag haft samma problem med skärmen vet jag inte, kanske bara otur, eller så är de dåliga. Svårt att avgöra när man bara har erfarenheter av ett enda exemplar. Man kan bara gissa. Och sedan har ju min maskin inte mycket gemensamt med den du länkar till heller, mer än märket, så det är ju inte mycket till ledtråd heller. Jag tror ju inte att det springer runt någon pajas på Packard Bell och ser till att skärmarna börjar fåna sig efter bara lite drygt tre år…

Zepp
2011-01-23 12:13
0

Märket utanpå spelar ingen roll, det är ändå samma standardkomponenter inuti som alla andra använder.

Den där datorn är kraftfull och duger ett bra tag till det mesta.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

druttizen
2011-01-23 12:43
0

Tack för era svar!

Hade en stationär, en TouchSmart från HP.
Den gick sönder efter ett år och går inte laga säger dom.
Det halvår den vart på service så fick jag en lånelaptop av en vän. Hade ju ingenting alls annars. Visade sig att jag trivdes mer med laptop än jag trodde.
Så nu är tanken att spara ihop till en laptop som kan ersätta stationär helt.

Håller på att lär mig lite om vad man ska se efter i egenskaper osv.
Sen är det lite som med mobilen kan jag tro… vissa modeller är lite mer misslyckande än tänkt. Tex den där c905 (om jag tänker rätt)… alla jag känner har fått samma problem på den modellen på kort tid.
Som ovan, så tror jag inte heller nån filur springer runt på fabriken och ser till att det ska paja efter kort tiid, men vissa modeller kanske är så att företaget vill ha ut det Fort och missar sin nogrannhet, så dom har bra prestanda men är lite "slarvigt" gjorda. Eller ja..

Har nån modellen ovan så vore det trevligt med tips om just modellen.
Men verkar som BARA netonnet köper in dessa TM serie från packard bell som jag fastnar för. Finns ovanligt få meningar och tester om serien på nätet

druttizen
2011-01-23 12:45
0

Hur hållbara är en bärbar dator generellt??
Är det så att stationära håller fler år tex?

Zepp
2011-01-23 12:53
0

Bärbart är som regel sämre än stationärt, mest då för att man kan byta komponenter i de stationära själv vid eventuella problem.

Alla datorer är färskvaror, en 5 år gammal dator är antik.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

druttizen
2011-01-23 13:39
0

oki, ja den laptop ja kör idag, som jag fick då den stationära paja,
den är en antik. En dell latitude D800.
Jag är lite av en materialist, så för mig blir den antik. Men den funkar =P

FInns det förresten någon modell som ni känner att ni kan rekommendera??
Jag har ju letat rent allmänt efter en modern och stark datorn, gärna w7.
Inbyggd kamera är ett plus. Bra utrymme är med plus, men finns ju externa diskar som sagt om det skulle va så.
Bra grafik då jag ska fixa med foton. 15-16" och maxprs är 7500

(känns som w7 är stabilare än vista?)

[iissa]
2011-01-23 17:12
0

Har en stationär packard bell, väldigt bra hittils och den är tyst :)