Fästa msn i systemfältet
Hur fäster man msn i systemfältet? Det går mig på nerverna att msn ligger och skräpar i aktivitetsfältet.
Enligt den här guiden kan man göra så här för att lösa problemet:
"Flytta MSN Messenger till systemfältet
För att slippa att MSN Messenger upptar två platser i aktivitetsfältet i Windows 7 går det att köra programmet i kompatabilitetsläge och på så vis få upp det i systemfältet istället. Bläddra fram till C:\Program Files\Windows Live\Messenger\ och gå in på egenskaperna för msnmsgr.exe. Klicka sedan i compatability mode så körs programmet i systemfältet i fortsättningen."
Jag försökte mig på denna lösning, men kom inte längre än så här (se bild), eftersom att det inte går att välja Windows 7 i drop-down menyn.
Har någon vänlig själ en annan lösning på lager? Eller vet hur jag kan trixa vidare på den första lösningen?
Tacksam för svar!

MSN Messenger finns inte längre, numera heter det LIVE Messenger!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Av lathetsskäl säger jag msn, precis som "alla andra". Jag är väl medveten om att det man nu mer använder sig av heter Windows Live Messenger. :)

Man går till startfältet, högerklickar och får upp en meny.. där väljer man fäst i aktivitets-/system-menyn.
Jag löste problemet genom att högerklicka på systemfältet > egenskaper > anpassa meddelandeikoner > visa alltid alla ikoner och meddelanden i aktivitetsfältet
Förvisso ville jag inte ha det så, (att alla syns) men det får bli så temporärt i alla fall. Hoppas någon kan bidra med en ordentlig lösning.
Hehe.. jag han lösa problemet själv. Genom att:
Avmarkera "visa alltid alla ikoner och meddelanden i aktivitetsfältet", sedan fanns *förtydligar så att jag inte får en pik av Zepp igen ;)* Windows Live Messenger där i listan att markera som "Visa ikon och meddelanden".
Nu ska jag försöka att dra ner på antalet skapta trådar i den här sajten ;)
Tack å hej
#3 såg inte ditt inlägg förens nu zepp… jag gjorde det, men det är svårt att välja programmet som synligt om det inte ens finns med i listan ;) men nu är det ju med :)

Man förutsätter att folk har valt att se ikonerna om de klistrar in dem!
#7 nu hajade jag inte riktigt
Av lathetsskäl svarar jag inte på denna fråga.
Din inställning är alltid lika härlig guraknuger ;)