Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 3309 ggr
[Jessica-B]
0

Fästa msn i systemfältet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur fäster man msn i systemfältet? Det går mig på nerverna att msn ligger och skräpar i aktivitetsfältet.

Enligt den här guiden kan man göra så här för att lösa problemet: 

"Flytta MSN Messenger till systemfältet

För att slippa att MSN Messenger upptar två platser i aktivitetsfältet i Windows 7 går det att köra programmet i kompatabilitetsläge och på så vis få upp det i systemfältet istället. Bläddra fram till C:\Program Files\Windows Live\Messenger\ och gå in på egenskaperna för msnmsgr.exe. Klicka sedan i compatability mode så körs programmet i systemfältet i fortsättningen."

Jag försökte mig på denna lösning, men kom inte längre än så här (se bild), eftersom att det inte går att välja Windows 7 i drop-down menyn.

Har någon vänlig själ en annan lösning på lager? Eller vet hur jag kan trixa vidare på den första lösningen?

Tacksam för svar!

Zepp
0

MSN Messenger finns inte längre, numera heter det LIVE Messenger!

http://explore.live.com/windows-live-essentials?os=other

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Jessica-B]
0

Av lathetsskäl säger jag msn, precis som "alla andra". Jag är väl medveten om att det man nu mer använder sig av heter Windows Live Messenger. :)

Zepp
0

Man går till startfältet, högerklickar och får upp en meny.. där väljer man fäst i aktivitets-/system-menyn.

[Jessica-B]
0

Jag löste problemet genom att högerklicka på systemfältet > egenskaper > anpassa meddelandeikoner > visa alltid alla ikoner och meddelanden i aktivitetsfältet

Förvisso ville jag inte ha det så, (att alla syns) men det får bli så temporärt i alla fall. Hoppas någon kan bidra med en ordentlig lösning.

[Jessica-B]
0

Hehe.. jag han lösa problemet själv. Genom att:

Avmarkera "visa alltid alla ikoner och meddelanden i aktivitetsfältet", sedan fanns *förtydligar så att jag inte får en pik av Zepp igen ;)* Windows Live Messenger där i listan att markera som "Visa ikon och meddelanden".

Nu ska jag försöka att dra ner på antalet skapta trådar i den här sajten ;)

Tack å hej

[Jessica-B]
0

#3 såg inte ditt inlägg förens nu zepp… jag gjorde det, men det är svårt att välja programmet som synligt om det inte ens finns med i listan ;) men nu är det ju med :)

Zepp
0

Man förutsätter att folk har valt att se ikonerna om de klistrar in dem!

[Jessica-B]
0

#7 nu hajade jag inte riktigt

guraknugen
0

Av lathetsskäl svarar jag inte på denna fråga.

[Jessica-B]
0

Din inställning är alltid lika härlig guraknuger ;)