Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 3628 ggr
masqu
0

byta cpu i en acer M5810

Hej jag har tänkt byta cpu i min acer M5810 nu när garantin går ut moderkortet är av typ acer fmp55 socket 1156 lga säger cpu z nån som vet hur högt man vågar gå på en i core cpu?

MichaelE
0

Är det en stationär eller laptop? dessutom tjänar man sällan på att byta ut processorn då skillnaden oftast blir 0.1 - 0.5 GHz - vad det ska vara bra för? Ska man byta bör man byta allt eller inget.

masqu
0

desktop men de är för jag vill kunna lira alla nya spel som kommer att krävar 4 känor och att de ska flytta på

Zepp
0

Då får du nog byta moderkort oxå, pluss alla andra kort samt chassie!

Kolla i din manual vilka CPU diit kort stöder!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

guraknugen
0

Glöm inte att byta ut gummifötterna också…

Förlåt, kunde inte låta bli…

Tungan ute

MichaelE
0

#4 Skrattande

#2 är det verkligen processorn du behöver byta? är det inte grafikkortet som behöver förnyas?

Vad är det för CPU du har, Intel/AMD, antalet GHz samt antalet kärnor.

masqu
0

de är i intel icore i3 på 2,9 ghz dubbla känor men vill ha en i5 som jag har kolla upp att de går att ha  grafiken e nog ingen fara med nvidia gt 230 med 1,5gig ram på

masqu
0

de är i intel icore i3 på 2,9 ghz dubbla känor men vill ha en i5 som jag har kolla upp att de går att ha  grafiken e nog ingen fara med nvidia gt 230 med 1,5gig ram på

MichaelE
0

om du har en så pass stark processor ser jag inte anledningen till att byta. du klarar dig minst 2 år till med kommande spel. om du däremot varit grafiker så hade det varit en annan sak.