byta cpu i en acer M5810
Hej jag har tänkt byta cpu i min acer M5810 nu när garantin går ut moderkortet är av typ acer fmp55 socket 1156 lga säger cpu z nån som vet hur högt man vågar gå på en i core cpu?
Är det en stationär eller laptop? dessutom tjänar man sällan på att byta ut processorn då skillnaden oftast blir 0.1 - 0.5 GHz - vad det ska vara bra för? Ska man byta bör man byta allt eller inget.
desktop men de är för jag vill kunna lira alla nya spel som kommer att krävar 4 känor och att de ska flytta på

Då får du nog byta moderkort oxå, pluss alla andra kort samt chassie!
Kolla i din manual vilka CPU diit kort stöder!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Glöm inte att byta ut gummifötterna också…
Förlåt, kunde inte låta bli…

#2 är det verkligen processorn du behöver byta? är det inte grafikkortet som behöver förnyas?
Vad är det för CPU du har, Intel/AMD, antalet GHz samt antalet kärnor.
de är i intel icore i3 på 2,9 ghz dubbla känor men vill ha en i5 som jag har kolla upp att de går att ha grafiken e nog ingen fara med nvidia gt 230 med 1,5gig ram på
de är i intel icore i3 på 2,9 ghz dubbla känor men vill ha en i5 som jag har kolla upp att de går att ha grafiken e nog ingen fara med nvidia gt 230 med 1,5gig ram på
om du har en så pass stark processor ser jag inte anledningen till att byta. du klarar dig minst 2 år till med kommande spel. om du däremot varit grafiker så hade det varit en annan sak.