Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 2148 ggr
Taurus
0

Funderar på att starta upp min gamla dator...

Någon som har förslag på gratis virusprogram + brandvägg.

Taurus
0

Har XP pro

[Moa-]
0

Jag har alltid andvänt mig av AVG och Ad-Aware, vid behov kompletterat med Malwarebytes. Har aldrig haft några problem med mina datorer…

Taurus
0

AVG har jag inte haft förut…däremot de andra program som du beskriver.

[Moa-]
0

AVG tycker jag fungerar oklanderligt, uppdateras automatiskt och skannar på bestämda tider. Som sagt har jag aldrig haft några direkta problem med virus eller liknande med det paketet som skydd. =)

Zepp
0

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

guraknugen
0

Hm… jag trodde alla virus var gratis…

[Jessica-B]
0

#6 Du är verkligen förtjust i att märka ord va? :P

#0 Jag är ett stort fan av antivirusprogrammen "Ad-Aware" samt "Microsoft Security Essentials". :)

Taurus
0

Tack för alla svar jag har fått. Glad

guraknugen
0

#0: Du säger, i rubriken, ”min gamla dator”. Innebär det att du har en nyare dator som du normalt andvänder?

Taurus
0

Ja, det har jag.
Jag tänkte starta upp den gamla och skicka upp filer till min server och sedan plocka ner det till den nya datorn och bränna över på dvd.
Har Pandan i den dator jag använder nu men bara licens för 1 dator.

guraknugen
0

Och vad tänkte du använda den gamla datorn till sedan?

Taurus
0

Formatera den och låta den stå som reservdator…

guraknugen
0

Okej, så kan man också göra…

Annars kunde man ju haft den för diverse experiment, kanske installera olika operativsystem på den i olika syften. Kanske något i stil med Puppy, så får du nog se att din gamla dator kanske är snabbare än du tror…

Taurus
0

Kanske jag ska prova det.
Får se hur det blir. Glad

Ladydragon
0

är det en stationär dator så kan du ju roa dig med o lära dig hur den ser ut inuti vad heter alla delarna och hur tar man loss dom och så vidare

sen kan man ju alltd passa på o öppna o damma av den fram med topsen o så rengöra

har själv en sån gammal dator som är mitt försöksobjekt älskar att riva ut delarna o sätta tillbaka det sen Skrattande

guraknugen
0

Eller så kan du roa dig med att plocka isär den och se hur alla delar ser ut inuti och kanske smaka på dem också…

Tungan uteSkrattande

Taurus
0

#15 Tagit loss delar har jag inte gjort men satt in mer minne.
Rengjort datorn har jag gjort flera gånger då det samlas så mycket damm i den.
Har två hundar som gör att det vill krypa in lite hår i datorn fast jag ställt den högt. Glad

#16 Tror inte dom smakar gott.
Är lite kinkig på vad jag äter. Glad

hejo
0

#13 Att använda en begagnad dator som testdator är ett utmärkt förslag. Mitt förslag på alternativt testoperativsystem är dock Linux Slackware. :) Men att klicka mer eller mindre hejvilt på program i Windows XPs system32-mapp och att exprimentera med inställningar är också lärorikt.

guraknugen
0

Min idé var nog mer att testa allt möjligt, installera och avinstallera hej vilt… Puppy var bara ett förslag, då jag själv testat den vid ett tillfälle. Den var så snabb så jag nästan ramlade av stolen… fast det var inte på en sådär jättegammal dator; det är den jag använder fortfarande, en bärbar från 2006.