Dell Latitude D820
Vad tror ni om den här maskinen? Jag behöver en bärbar som klarar arbete med bilder bra.
**Dell Latitude D820
*** Intel® CoreTM 2 Duo T7200 (2,00 GHz) med NVIDIA Quadro NVS 120M 512 MB
* 15,4-tums WUXGA (1920 x 1200) LCD-skärm
* 2,0 GB, 667 MHz DDR2 SDRAM-minne (2 x 1024 MB)
* Seriell ATA-hårddisk med 100 GB och 7200 RPM
* 8x DVD+/- RW-enhet med programdekoder
* Intel PRO/Wireless 3945 802.11a/g MiniCard (54 Mbps) Core 2 Duo
Vänliga hälsningar
Niklas
Ser bra ut. Jag har haft ett par olika Latitude och alltid varit nöjd med dom!
Sådan dator skulle jag också vilja ha. :) Vad kostar den? Hur mycket väger den?
Mvh // Johan
Den kostar 14840 plus moms. Vikten är drygt 2,8 kilo.
Som jag förstår Dells beskrivning är det en bra arbetsmaskin för multimedia och då borde den väl passa för bildhantering.
Vänliga hälsningar
Niklas
Grafikkortet är inte speciellt kraftfullt. Till bildbehandling skulle jag inte köpa den.
Tom
#3: Vilken Dell-dator skulle du välja med max 15-tums skärm?
Vänliga hälsningar
Niklas

Verkar finnas vissa problem. Varför 15 ''?
Har en Inspiron 9400 (17'' Ultra Sharpe Wide Screen (1900x1200), 2 Gb, 256 Nividia 7900 Gs, Core 2 Duo 2Ghz). Gav ca 19 papp för denna för ca 1 år sedan inkl en allt-i-ett maskin (ca 750 spänn). Kollade nyss och denna kostar idag ca 17150 utan allt-i ett maskin. Vet inte riktigt vad du menar med bildbehandling. Jag är ingen spelare men kör gärna PES 2006 (fotboll) utan några som helst problem. Adobe Premiere Pro är smidigt och Photoshop en klackspark. Kan faktiskt inte komma på något program som ställt till det (*). Efter 1 år skulle jag inte vilja byta denna mot någon annan. Love this machine. Iofs finns denna endast i 17'' och den väger lite mer. Men det är det värt. Faktum är att den är bra mycket snabbare än min stationära P4 3Ghz-maskin. Om jag vore du skulle jag köpa en likadan.
(*) Men då har jag iofs med jämna mellanrum kört Registry Mechanic, System Mechanic Pro och givetvis har jag (tack Zpookey) Nod32 och Windows Defender.

Nu ljuger jag, det var ca ½ år sen.
Jag kommer att använda min 19-tumsskärm när jag är hemma, vilket är oftast. När jag tar den med mig vill jag att den ska vara bärbar. Därför är 17 tum helt onödigt för mig. Jag har en 14-tummare som känns rätt stor och lagom, men så små verkar inte vara lätta att få tag på. Därför satte jag gränsen till 15 tum.
Med bildbehandling menar jag att köra Adobe Photoshop Lightroom och Elements för att redigera bilder.
Vänliga hälsningar
Niklas

Hm, du väljer bort en sure thing för att du anser att 17'' inte är bärbart (jag bär min varje dag ca 40 min). Har tyvärr inga fler tips.

Den här e ju rätt så schysst också:
http://event.asus.com/2006/nb/g1g2/spec.html
Finns både med 15 och 17".
Oskar
#0: Jag gillar den! Jag som mest håller på med programmering och kompilera kod gillar den höga upplösningen på skärmen, processorn och 2 gig minne. Jag som gillar dell tycker dessutom att den var grymt snygg.
För min del är vikten en ganska viktig faktor. 17" brukar väga för mycket. Med lilla batteriet väger denna 2,8 kg och med större några hekto mer.
Mvh // Johan

Ha…denna var kanske inte vad du letade efter…men oj så grym!
Oskar
#4, Nu har jag spenderat några timmar med att leta efter en lösning för dina datorbehov. Det bästa jag kunde hitta var den här: XG Station
Då kan du köpa i princip vilken bärbar som helst som har PCMCIA eller ExpressCard. Sen är det bara att koppla in XG Station och en extern skärm.
Tyvärr finns den inte ännu men verkar vara på gång typ i maj enligt några sidor på nätet.
Tom
Då ska jag kolla på den!
Vänliga hälsningar
Niklas