Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 723 ggr
johan
0

Precis installerat Vista...

Måste säga att det känns rätt bra. Hittills inga problem med saknade drivrutiner eller program som inte fungerar som de ska. Visual Studio 2005 krävde ett nytt servicepack för att fungera perfekt.

User Account Control är sjukt irriterande, men förmodligen väldigt bra för många. Jag tycker dock det är irriterande att när jag som admin på datorn ändå ska behöva godkänna typ ALLT HELA tiden. När jag stängde av det känns det bättre.

Visste kanske det stämmer att mycket nytt mest är design, men design handlar ju om användbarhet och användbarhet om att jobba effektivt.

Tyvärr så har mitt grafikkort "bara" 64mb minne, så jag kan inte köra Aero. Men med 2 gig RAM fungerar prestanden helt ok.

Bäste funktionen så här långt: Sökrutan på starrtmenyn. Mycket bättre när det gäller att starta program som ligger djupt ned i hierarkin.

Kör du Vista? Vad tycker du?

Mvh // Johan

WiktZac
0

Av ren princip så avvaktar jag alltid uppgraderingar tills det första SP kommer, jag vägrar vara en betabeta-testare! Cool

Jag tror som du att ett snyggt och välpolerat OS ger fördelar när det kommer till effektivitet - förutsatt allt  man har någon typ av kreativt arbete givetvis. Jag har dock själv gått över på "den mörka sidan" och är en extremt nödj OSX-användare sedan ett par år. Så vad gäller "nyheter" i Vista så är det mesta relativt gammal skåpmat för mig… Flört

Däremot UAC är ett riktigt stolpskott, ingen, upprepar ingen står ut i längden och vips så är man tillbaka på noll igen. Alternativt så kopplar man på autopiloten och börjar kryssa i 'Accept'-rutor utan att läsa dem ==> tillbaka till noll igen… Innovativa saker inom säkerheten är tydligen oerhört svårt.

//Zac

Anders073
0

Körde in vista på min laptop, funkade klockrent när ja ställde om den att använda icke assignade drivrutiner, innan dess fick ja inte ens msn att funka….

Dock får jag sämre mottagning på den trådlösa delen, grannens trådlösa har bättre mottagning med min vista än min egen, o då sitter min 2 meter från datorn o grannens e på 3dje våning o ja på första med blåbetong väggar från 60-talet, 2 pinnar på min o full på grannens :P

Anne
0

Jag kör vista på lilla bärbara, och det funkar strålande. Lite irriterande i början med alla "vill du verkligen..?" men enligt maken ska den lära sig efterhand. (huh?) Ja, vi får väl se. Men absolut inga problem, än.

johan
0

#3: Det stängde jag av. Är rätt lätt, men man ska nog bara göra det om man liter på sig själv. :)

Mvh // Johan