Söka efter personliga filer i Windows

Se till attt du står på rätt ställe först. Antingen på datorn (söker i alla filer och mappar) eller på t ex användare och ditt användarnamn - söker i den mappen och neråt.
Sökningen sker dynamiskt dvs den börjar visa resultat vartefter du skriver.
#1 Hur ställer jag mig på rätt ställe? Förklara gärna i steg-för-steg :)

Navigera till den mapp du vill söka i och gör sökningen därifrån.
Du kan även navigera till C:/ och göra en sökning på hela systemdisken.
Ligger dina filer på en annan disk så navigerar du först till den disken och sedan gör en sökning
Jag vill alltså kunna söka direkt i sökfältet under start.

Japp gäller samma, sök på rätt ställe!
Fast i W7 gör du tvärt om, skriv in vad du vill söka så kommer allt möjligt upp och så flyttar du till det ställe du vill söka på!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#5 Jag hänger inte alls med om jag ska vara ärlig :P
Jag vill slippa klicka på "visa fler resultat", jag vill ha resultatet direkt på startmenyn alltså. Jag vet inte om detta har framgått i det jag skrivit riktigt. :)
ja du jag har samma problem fast i Windowds vista tyvärr har jag fortfarande inte hittat någon lösning
antar att det är en inställning
jag löser det på det viset att jag har särskilda mappar för allt och ändrar även ikonen så musikmapparna har en ikon som påminner om musik och så vidare 
#8 Jag har också den typen av ordning bland mina mappar, men jag tycker ändå att det är smidigare att kunna söka direkt i startfältet. :) Det kunde jag göra i Vista tidigare, men nu har jag bytt till Windows 7, och jag känner mig helt handikappad, i och med att det inte funkar som det ska. :o

vad händer om du i sökfältet från startknappen skriver notepad
får du upp det programmet i söklistan då?
#10 Ja, program får jag upp, men inte personliga filer.

Spelar inge roll vad du vill, du får det pressenterat som programet vill.
Antingen skriver du exakt hela namnet på filen eller så får du flera förslag.

OK
Det kan vara så att de ställen du vill söka på inte är indexerade och att du har inställt på att bara söka på indexerade ställen
Du kan göra på två olika sätt.
- Indexera de platser du vill att sökningen skall ske ifrån (detta ger en snabbare sökning på innehåll)
Gå till startknappen och skriv indexeringsalternativ - här skall du få upp ett antal default val samt att du själv kan markera de diskar och ev. kataloger du vill indexera.
Ange de platser du vill indexera (t ex dina musikfiler, filmer, foton etc) - Gå till vanliga utforskaren.
Tryck Alt tangenten (så att verktygsfältet syns högst upp)
Markera Verktyg och sedan Mappalternativ.
Där har du sedan en flik som heter Sökning. Ange "Sök alltid efter filnamn och innehåll (kan ta flera minuter)"
Detta alternativ söker alltid på hela datorn men det som inte är indexerat (se punkt 1 ovan) tar lite längre tid att hitta för Windows.

Jag fattar nada.. gör du en sökning så får du upp alla resultat som stämmer, vill du söka på speciellt ställe får du klicka dig dit!

Kan du hitta filer om du anger delen av ett filnamn. Dvs inte bara The Beatles" utan t ex namnet på filen i stället?
Kolla att Windows search körs
Gå till startknappen och skriv tjänster
Leta upp tjänsten Windows Search och se att den står i läge
Status = Started
Starmetod = Autiomatisk
Om inte högerklicka på tjänsten och välj start.
om den inste står i startmetod Automatisk - högerklicka på tjänsten och välj egenskaper och ändra sedan startmetod till Automatisk
Kan ju prova bygga om indexeringen.
i Indexeringalternativ fönstret klicka advancerat klicka återskap så kommer windows att rensa indexeringen och starta om på nytt.
Dock kommer detta att ta lite tid men borde rätta till ditt problem.
#17 Det är "the beatles" som är namnet på filen. Söker jag på bara "beatles" som ju är en del av filnamnet, får jag upp lika lite.
Kollade att Windows search kördes, enligt din beskrivning.
Det ledde dessvärre inte till någon framgång.
#18 Testade att bygga om indexeringen.
Detta gav inte heller några resultat på personliga filer.

Jo men då återstår frågan om du söker på rätt ställe?
Tvivlar då på att din önskade fil finns i någon av de indexerade katalogerna.
Om jag gör så här får jag inte upp resultat på personliga filer:
- Klickar på start
- Skriver t.ex. "beatles" i sökfältet
Om jag gör så här får jag upp resultat på personliga filer:
- Klickar på start
- Skriver t.ex. "beatles" i sökfältet
- Klickar på visa resultat (då kommer det upp en ruta med sökresultat på bl.a. personliga filer)
Jag vill som sagt inte ha upp någon sökruta, jag vill se mina resultat direkt när jag söker under start, precis som jag kan på mina andra datorer.
Det kommer inget om du låter datorn tänka ett par sekunder efter du skrivit sökordet.
#23 Nix, det står "Inga objekt matchade sökvillkoren" direkt efter att man sökt, och står kvar även om man väntar. = Noll resultat.