Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 2600 ggr
[921113]
0

hjälp...

jag behöver en riktig version av xp på min minidator men jag kan inte hitta något stäle där man kan köpa eller ladda ner det… har ni nå tips?

Lynxx
0

Kolla på Blocket elr Tradera

/L

Ladydragon
0

Windows XP säljs inte längre

begagnat vete tusan om det går o få tag på

satsa hellre i så fall på o köpa Windows 7

[921113]
0

mjo men min dator är fördålig för det:O

guraknugen
0

Det finns hundratals andra alternativ också som dessutom är gratis, men skit i det.

Är det samma dator som du nämner i din andra tråd, det vill säga en Eee PC 900? Har själv en sådan (eller två, snarare). Har funkat bra med alla operativsystem jag har testat så här långt: Mandriva, Ubuntu, Mint och några till, kommer inte ihåg alla (har inte testat något nytt på den på länge eftersom Ubuntu funkar så bra på den), men inget av dem gav mig några problem under sina korta testperioder, fast jag måste ju säga att den variant av Xandros som maskinen hade när jag köpte den inte var mycket att hänga i granen precis.

[921113]
0

då har jag en följdfråga: kan man ha msn på den om man har ubuntu?:P

guraknugen
0

Om du menar MSN Messenger (eller vad den nu heter nu för tiden, Windows Live Messenger?), så är svaret nej, men det finns ju andra program som du kan använda istället. Empathy är förinstallerat i Ubuntu men det är enkelt att installera exempelvis aMSN eller Pidgin. Empathy och Pidgin har stöd för MSN, Yahoo, Google talk, Facebook chat, Aim, ICQ och en hel del annat, så man är inte begränsad till enbart MSN. När det gäller aMSN, så vet jag inte riktigt, för det har jag inte provat, men jag misstänker att den kanske inte har stöd för så många andra nätverk än MSN, men det kanske är bäst att låta det vara osagt…

Har inte testat videochat, men jag tror det ska fungera i alla tre programmen (det finns säkert fler program än dessa tre, för övrigt…), men där kan jag ha fel; jag videochattar ju inte.

All hårdvara i Eee PC 900 har stöd i Ubuntu utan att man behöver installera några drivrutiner.

Ubuntu (bland annat) kan du också installera på en USB-sticka om du vill, så kan du testa det utan att installera något på datorns SSD. Du trycker då någon tangentkombination under uppstart så att datorn startar från USB-stickan, kommer inte just nu ihåg vad man trycker, men det står längst ner på skärmen när man precis börjat starta upp. Tror det är Esc, eller var det F2?

[AlltIEtt]
0

citat "Det finns hundratals andra alternativ också som dessutom är gratis, men skit i det."

ha ha ha , förlåt för ot men var tvungen..