Hjälp med Google Chrome
Hejhej!
Jag surfar med Google Chrome i vanliga fall men nu när jag försöker gå in på sidor kommer det här meddelandet upp:
"Den här webbsidan är inte tillgänglig
Webbsidan på **http://www.google.com/** kan ligga nere för tillfället eller kan ha flyttats permanent till en ny webbadress. Fel 102 (net::ERR_CONNECTION_REFUSED): Okänt fel."
Tog google som exempel, har provat ca 10 webbsidor som funkat innan och som fortfarande funkar i Internet Explorer. Har provat att installera om Google Chrome. Är det någon mer som har problem? Och vad ska jag göra?
jag använder firefox byt till det funkar med alla sidor
crom tar desutom mycket minne om jag förståt rätt

Töm cachen och försök igen.. rensar ni alldrig era datorer?
Lägg in ccleaner så gör den det varje gång ni startar datorn.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Alla vet inte tydligen inte hur man gör, var lite snäll
crom är inget jag skulle använda , ännu mindre explorer.
det är inte alltid det hjälper skit sätter sig ändå som du aldrig kan ta bort tyvärr.
sorry nu menade jag inte cashen som minnet *S* jag menade att programmet tar plats. rensar varje dag, men får inte bort allt det ända som ta bort allt är att "formatera"
Har inte använt Google Chrome på länge, men testade nu i alla fall, med anledning av din tråd. Alla sidor jag testade funkade för mig.
Funderade på om du av misstag ställt in den på Offline-läge, men när jag letade hittade jag inget sådant läge…

Problem med installation och uppdatering (Windows): Fel 102 och 103
http://www.google.com/support/chrome/bin/answer.py?hl=sv&answer=136678
Tack för hjälpen men inget funkar tyvärr. Försökte nyss installera firefox istället, det står såhär:
Anslutningen misslyckades
Firefox kan inte upprätta en anslutning till servern på sv-se.start3.mozilla.com.
* Platsen kan tillfälligt vara nere eller upptagen. Försök igen om en
stund.
* Om du inte kan öppna någon sida alls, kontrollera datorns
nätverksanslutning.
* Om datorn eller nätverket skyddas av en brandvägg eller proxy, kontrollera
att Firefox har tillstånd att ansluta till webben.
Antagligen har jag ju ändrat någon inställning, har ni någon aning om vad det kan vara?
1 Har du Som Zepp säger tagit bort allt från datorn som är gamalt?(start/tillbehör/systemverktyg/diskrensning)
2 kolla om du har virus på datorn(virus förstör allt)
3 ominstalera fierfox(kan hjälpa)
Jag har haft problem en gång när jag instalerad fierfox, men nu har det gått super bra när jag gjorde det idag
verkar som fierfox har något problem.
Har du kolla din barndvägg?
Hoppas att du finner något använbart här
lycka till
M
Helt plötsligt fungera allt utan att jag har gjort något. Men inget mig emot
Tack för hjälpen!
Sluta använda Chrome och börja använda firefox 
Använde Chrome ett tag men sen såg jag nackdelarna med det och fördelarna med firefox ;)
Det där ju ju mest en vanesak. Själv har jag använt Opera i 100 år och jag känner mig därmed oerhört handikappad när jag använder Google Chrome eller Firefox. Eller egentligen vilken webbläsare som helst utom Opera. Man vänjer sig ju att arbeta på ett visst sätt och sedan orkar man inte lära om.
Sedan tycker jag det är skönt att ha en inbyggd e-post- och irc-klient med mera, så att jag slipper installera en massa andra program för sådant. Allt på samma ställe och inga insticksprogram behövs. Fast numera finns tydligen stöd för sådant också, men jag har ännu inte letat upp något då jag totalt saknar behov, i alla fall just nu.
Jag tycker Chrome är suveränt. Det funkar bäst på min dator i alla fall. Explorer är skitsegt på min. Tar flera minuter att ens öppna. Chrome är snabbt och felfritt för mig.
Hejsan.
Jag använder också endast Firefox och har aldrig problem….
rekommenderar alla att använda den.
Vägrar använda explorer, gillar den helt enkelt inte…

Det här med Browswers är helt överskattat, IE är industristandard och de andra anpassar sig till det, de som har mest problem är Crome o Foxen.
De har helt enkelt andra resurser att utveckla sina programvaror.
Alla utvecklar inte sina siter forum för annat än IE speciellt företag/myndigheter, en del utvecklar även för foxen.
Så använder man något annat än IE så bör man ändå behålla denna för speciella situationer/användningar.. och funktionelliteten är hur du ställer in hur de olika programen skall fungera.. dvs för de flesta ge f*n i att mickla så himla mycket, som de inte behärskar.
Personligen tycker jag det är väldigt enkelt. De få sidor som inte funkar med mina webbläsare (kan inte ens komma ihåg när det hände senast) bojkottar jag bara. Det finns gott om webbsidor på nätet och de som inte vill ha mig på sin sida slipper. Är det något företag som säljer något och deras sida inte fungerar på grund av de skrivit sidan för en viss webbläsare snarare än standarder, så slipper de så gärna att få del av mina pengar. Det finns andra som vill ha dem istället.
Men som sagt, det är ytterst sällsynt numera att jag råkar på hemsidor som inte funkar i någon av mina tre webbläsare (Opera, Firefox och Google Chrome). Tror inte det hänt ens, om jag tänker efter… Använder nog Opera mer än 99% av tiden och Firefox kanske 2-5 gånger så ofta som Google Chrome eller något åt det hållet. Har inte fört statistik…