Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 860 ggr
Psyflex
0

skicka filer på msn

hejsan jag har en liten fråga hur man skulle kunna få bort så inte msn söker igenom om de e nå virus på tex mp3 låtar jag får bara upp den här..

Faxlin
0

Det var lite svårt att läsa vad det stod i felmeddelandet. Kan du skriva in vad det står tror du?
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[slo]
0

När jag körde msn så såg jag till att inte klicka på mottagna filer i msn-fönstret, utan öppnade mappen där dom hamnar och spelade upp dom. Antagligen inte det bästa sättet, men det funkade :P

//Jonas

Psyflex
0

de står " den här filen kanske är skadlig för datorn. åtkomst till den här filen har blockerats för att skydda datorn."

Psyflex
0

ingen som vill hjälpa mig med det här???

johan
0

Är det verkligen en riktig mp3-fil som skickas? Har svårt att tro att dom ska blockeras?

Mvh // Johan

Cartman
0

#0 Tror som Johan att filen du laddat ned inte är en mp3 (ljud)-fil utan ett virus. Ett sätt att avgöra om filen du tänker ladda ned är ett virus eller inte är att kolla filstorleken. Undersök vilken den vanligaste filstorleken är på platsen du tänker ladda ned ifrån och du vet vilka filer som innehåller virus (hyfsat iaf). Såvida du inte ställt in MS brandvägg att blockera mp3-filer över huvud.

Asmodean
0

Vilken spelare använder du för mp3-filer? En möjlig anledning (vet inte hur trolig den är, iofs) till att windows brandvägg skulle blocka en mp3 är väl kanske att microsoft är lite halvrädda för överförd musik iom att senaste säkerhetshålet i windows hade med script-möjligheterna i mediaspelaren att göra.

Som sagt… kanske inte så troligt, och beror en hel del på vilken konfiguration av OS / service pack och så du kör med. Windows brandvägg kanske tom har kollat i filen och sett att den innehåller script. Vad vet jag.

[slo]
0

johan, jag tror det är en riktig mp3-fil, min msn messenger sparkade bakut på alla mp3-filer jag tog emot från kompisar förut…

johan
0

#8: Ok. Isf skulle jag prova att zippa filerna innan de skickas.

Mvh // Johan

Pizza_DUDE
0

Jo, MSN tar bort alla MP3or man tar emot, om man försöker öppna de i MSN fönstret.. Den kollar inte om där e virus eller inte, den tar bara bort de.. :(

Psyflex
0

mm de e det problemet jag har och när jag går in i msn inställningarna och tar bort att msn inte ska söka igenom filmen så gör den det ändå

Pizza_DUDE
0

Det är ju lätt att gå runt, strunt i att klicka på länken i MSN, gå in i mina mottagna filer i utforskaren istället och öppna de där..

Asmodean
0

Lätt att gå runt kanske, men inte speciellt smidigt.

Pizza_DUDE
0

Sen när var gjorde MS nåt smidigt? :)