Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 2197 ggr
beem
0

IE 9 med Windows XP

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har läst på en infosida från Microsoft ANG ie 9 att om jag vill installera IE 9 måste jag först uppgradera till senare vers. av Windows. Jag har Windows XP och kommer  inte att uppgradera till Windows 7. Jag älskar XP och har så dålig erfarenhet av Vista och tror därför inte att Windows 7 är bättre.

Innebär det att IE 9 inte fungerar bra med XP ?

http://windows.microsoft.com/sv-SE/internet-explorer/downloads/ie

Sorg är kärlek som blivit hemlös

[Woozy]
0

IE9 kommer inte att funka i XP. MS skjuter sig i foten där.

Zepp
0

IE8 funkar bra i XP

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

johan
0

Att inte uppgradera till Windows 7 för att man inte gillar Vista är ungefär som att inte uppgradera till Windows XP för att Windows ME var kass. Du får nog leva med att nya program inte alltid fungerar på ett 10 år gammalt OS.

Mvh // Johan

Kaj
0

Windows 7 har löst många av de problem användare upplevde med Windows Vista. 7:an är riktigt bra och stabilt och klarar bättre av att köra äldre program direkt vilket Vista inte alltid gjorde.

johan
0

Ett alternativ är givetvis att köra Firefox 4, Chrome eller annan browser som fixar HTML5 med mera även på XP.

Mvh // Johan

Ladydragon
0

Microsoft håller långsamt på att avveckla Windows XP nu och som det verkar så gör dom långsamt genom att många program inte längre finns till Windows XP

2014 tror jag det är då Microsoft slutar med att levera säkerhetsuppdateringar till Windows XP och då måste man byta operativsystem

så oavsett hur mycker du än gillar Windows XP så är det snart dags o inse att vi måste byta operativsystem

har själv härhemma 2 datorer med Windows XP och 1 med Windows Vista

fördelen e väl att det inte är så hemskt dyrt att byta till Windows 7 runt 1000 kr har jag för mig