Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 3139 ggr
lisette
2010-10-05 20:24
0

code purple

fick låna mammas gamla hp pavilion d1000. skulle formatera om den och använde mig av recoveryfunktionen på datorn. allt gick väl och sedan när windows skulle starta fick jag ett felmeddelande som löd:

Systemet har identifierat ett konfigurationsfel. Kontakta kundtjänst på det telefonnummer som anges i garanti- och licensinformationen för teknisk support. (Kod lila)

sedan fick jag hem skivorna som mamma gjorde när datorn var ny, men fick samma meddelande.

har sökt lite på nätet och kommit fram till att det är något hp har gjort för att förhindra piratkopiering (?), men hittade ett intressant inlägg som handlade om moderkortet. har man bytt moderkort så funkar inte återställningsskivorna (som brändes när datorn var ny).

mamma har haft datorn inlämnad tidigare för det har varit lite problem med den och hon sa att det inte är omöjligt att de bytt moderkort.

så frågan är vad jag ska göra nu?

Zepp
2010-10-05 21:57
0

Ring supporten och säg som det är.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

lisette
2010-10-06 00:08
0

fast support på en gammal dator där det förmodligen inte finns ngn garanti kvar?

Zepp
2010-10-06 00:28
0

Maila dom, du har inget att förlora.

zekkovic
2011-04-01 18:20
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

hej,jag hat fått samma problem idag och när jag kontaktade support ville de inte hjälpa mig gratis eftersom datan är 3 år gammal utan ville att jag skulle betala,men sen när jag sa om code purple då sa hon ooooooooooooo ok nu ska du få prata med teknikerna  och de sa att jag ska få gratis reparation och de skulle slicka en låda att packa den och skicka,så vi får se, jag har också får ett år sen haft den på servis och jag tror att de bytte moderkort, och medelandet komm när jag körde fabriksåterställning, vi får se hur det slutar

Zepp
2011-04-01 18:32
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.