Datorn iFokus

Datorn

Etikettnätverk-och-brandväggar
Läst 2024 ggr
VeganGeek
0

Lexia i nätverk

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag jobbar på en låg- och mellanstadieskola och håller precis på att installera Lexia och Provia i nätverket för att barnen skall kunna nå sina övningar från mer än en dator på skolan.

Det fungerar bra förutom att när man skall starta ger Windows ett felmeddelande "utgivaren kunde inte veriferas" när man klickar ok så öppnar den som vanligt.

Det låter kanske inte som ett stort problem, men programmet skall användas av elever och pedagoger som inte har så stor datorvana som kan bli förvirrade av meddelandet.

Hur får jag Windows att inse att det är en pålitlig fil och starta programmet utan protester?

Jag har bra allmän datorvana men just nätverk är jag inte så erfaren inom.

Vi har Windows XP Professional med service pack 3 installerat. Vi har Edu inloggning och när jag installerar programmen är jag inloggad som adminstratör med fullständiga rättigheter.

Hur får jag Windows att godta filen och har jag missat någon information som behövs för att lösa detta.

Den enda som jag har att rådfråga är övertygad om att Lexia inte går att köra i nätverk, men det står om det på deras hemsida men instruktioner som jag har följt.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Zepp
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Internetinställningar/avancerat/ kolla om cerifikat har återkallats.. avmarkera detta!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

VeganGeek
0

Tack, skall kolla det så fort jag har möjlighet!