Pekpenna
Mobiltelefon iFokus finns ju inte, så jag gör ett försök här. Provar på iPhone iFokus också.
Vet någon om det finns någon form av typ universal "pekpenna" till mobiler med touchscreen (pekskärm)? Jag skulle hur som helst vilja ha en pekpenna till min Sony Ericsson Xperia X8. Någon som vet om det går att få tag på? :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det bör i så fall vara en för kapacitiva skärmar som moderna skärmar av Android är.
Kjell och Company har pekpenna för både kapacitiva skärmar och resistiva pekskärmar (äldre modeller typ tidiga touch skärmar. Gå in där och pröva ifall du har en kjell och company i närheten så ser du ifall någon av deras modeller passar din X8:a
Du är då en ängel som alltid kan ge svar på mina frågor!
Kaj! Du är super. Tack så hemskt mycket! Kjell ligger ett stenkast härifrån, ska absolut gå dit å kolla!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ingen orsak - hoppas det kommer att fungera för dig dock
antar att du tänkte använda pennan för att göra det lättare att skriva?
har du tänkt på att man kan vända på telefonen när man skriver och på så sätt få större tangentbord?
sen kan man ju oxå exprimentera lite med att ladda ner olika tangenbord ifrån Market som kan göa det lättare att skriva
själv har jag inte testat penna men dom pennor som ska funka till våra telefoner är ungefär som ett finger så då blir det ju ingen större skillnad på att använda finger eller penna 
har en likadan mobil som du har i nuläget 
skriv gärna om du köper en penna och hur den funkar kan vara intressant o se om det är något o köpa så smångom
Fast pennans spets är ju långt ifrån så stor som (i alla fall mina) fingertoppar. ;) Ja, jag tycker det är svårt att skriva. Jag prickar fel hela tiden. :P Jag har provat att vända telefonen men jag tycker det är lika svårt ändå. Har även testat tangentbordsappar, men ingen föll mej i smak faktiskt hehe. Har testat dem flesta.
Absolut! Skriver om jag köper någon och gör en liten utvärdering!

Kanske det går att ställa in känsligheten på din pekskärm? Om den är mycket känslig så går det fort att skriva om man träffar rätt varje gång, men det kan vara ett elände om det börjar dyka upp bokstäver som man inte tänkte trycka. Med lite mindre känslighet måste man lägga ner fingertoppen lite mer mot "tangenten" för att skärmen ska svara.
#6 Jag känner inte till att det finns några sådana inställningar i min telefon. Och då känner jag telfonens inställningar ganska väl. Men det var ändå ett bra förslag. :)
om man laddar hem något tangentbord ifrån Market så brukar det finnas inställningar där för att kalibrera tangentbordet
jag tror dock inte man kan kalibrera tangentbordet som finns som standard tyvärr
dessutom så brukar man kunna sätta på vibration när man skriver så man känner i fingrarna att man skrev en bokstav väldigt praktikt
jag använder Smart keyboard och fördelen med detta är att man dels kan ändra "skins" alltså hur tangentbordet ser ut med färger och annat
dels att det finns piltangenter så man kan lätt stega fram och tillbaka i texten
sen kan man lätt oxå lägga till ord man skriver mycket så nästa gång man börjar skriva det ordet så får mn upp förslag på det innan man har skriviti färdigt
jag tror även det fanns funktion så man kan skriva som på en "gammal mobil" med 3 bokstäver på en tangent
det finns även andra tangentbord på Market som man skriver genom att "slida" fingrarna från tangent till tangent alltså man lyfter in på fingrarna utan man håller hela tiden fingret på tangentbordet och vissa tycker det är lättare skriva så
eller så är kanske penna enklast för dig tja det är bara o prova :)
slutligen det är rätt stor skillnad att lära sig att skriva på ett skärm tangentbord men man får ha lite tålamod och kanske ladda hem och prova olika tangentbord ifrån Market och prova sig fram
jag hoppas du hittar ditt sätt i alla fall :)