Vilken dator är bäst idag, just nu?
Jag vill köpa en ny stationär dator. En snabb och tyst sak, där jag kan ha många program igång samtidigt och pyssla med högupplösta bilder, spela flashspel osv utan att datorn hänger sig eller blir seg och det kommer missljud från hårddisken.
Ge mig tips på bra datorer och vart jag kan köpa dem.
Tack!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har kört med HP stationär i många år och är supernöjd.
Googla så hittar du inköpsställen.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Jag har en HP pavilion P6360SC. Min första stationära och jag är supernöjd! 

Mvh Stephanie 

Min dator är bäst altså.. men den är inte till salu tyvär. 
Annars så leta hellre efter en schyst affär där de har en tekniker anstäld som du kan vända dig till.
Annars så kan man köpa på nätet oxå.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Bästa datorn kan man inte riktigt säga, prestationsmässigt så kommer det en ny bättre dator varje månad…
Däremot om du vill ha den bästa datorn som är anpassad efter dina behov så är det genom att bygga en - eller ta kontakt med en renodlad databutik så kan dem beställa en skräddarsydd dator åt dig och du får ihopmonterad och klar.
Tack för alla tips!
#3 haha
Givetvis skulle jag önskat att jag hade haft tid att låta ett proffs bygga en till mig, men nu dog alltså min dator idag och jag är helt utan dator… 
eh? nu har jag kollat lite på de där hp och ärligt… den har för lite minne o annat jag inte gillar…
vart finns värsting-datorerna????
Värstingdatorerna får du om du beställer en hos butiken där de bygger ihop dem. fabriksmodellerna är inte alltid de bästa direkt, och stephanies dator är nog även om hon är nöjd med den inte den senaste troligen. sök på nätet eller knata ner till närmsta datorbutik (nä elgiganten och onoff räknas inte)

Här har du en färdigbyggd o klar för ett överkomligt pris!!
"Speldatorn för dig med extrema krav på prestanda och design! Vi har valt det bästa av det bästa och inte sparat in på något, allt från en blixtsnabb SSD, nätdel på 600 Watt från välrenommerade Corsair och Nvidias värsting GeForce GTX580 som levererar extrem grafikprestanda! Priset är förvisso högt men prestandan kommer inte göra dig besviken, för att inte tala om habegäret!"
http://www.inet.se/artikel/v100005/taurus-overkill-gamer-gtx580-i7-2600k-benq-xl2410t
Dessutom tjänar du 2000 kr som du kan köpa spel o annat kul för!!
Altså, skit i vilket märke det är utanpå datorn det är samma komponenter i alla datoer och som regel tillverkas de Asien för olika mäkesleverantörer.
Tack för ditt svar Zepp. Jag åkte till Webhallen (Sveavägen, Stockholm) och köpte min värsting dator. Den ligger än så länge i kartonger hos mitt ex, men jag hoppas kunna ta hem den imorgon.
Killen i kassan var riktigt imponerad och intygade glatt att det är en värsting dator. Kan åter komma med mer detaljerad info om någon, mot all förmodan, skulle vara intresserade.
Skulle vara intressant å veta vad du har köpt och vad du fick betala… 
Precis du får gärna skriva specifikationerna så vi kan bedöma vilken värsting dattor du fixat… Beroende på om du får hem den ifrån ditt ex då?
#9 Det är inte så jättekul att tala om priset kanske…hehe
#10 Precis… han nämnde något om att han inte skulle kunna släppa iväg den… hehe… Det enda som inte är speciellt värsting är att det inte är en speldator… och nu är den väl redan lite gammal… har gått flera dagar… men imorgon kväll skall jag kunna hämta hem den

Låt den ligga i kartongerna.. den är redan passe, nu finns redan ännuvärre datorer!! 
Jag hade gärna velat veta vad du fick för något och vad du betalade för det 

Mvh Stephanie 

#13 hehe
#14 priset kan väl variera, beroende på vart och när man köper det, jag valde webhallen för de har ett mkt stort lager
Jo men vad jag menade var att jag vill höra vad du köpte för processor, grafikkort minnen osv…
#16 jupp, aj nåvv, återkommer med exakta uppgifter snart… beräknar kunna ha Ted-Birger (lol) hemma snart
Nu är Ted-Birger hemma. Hehe.(Ted-Birger är mitt ex namnförslag som jag tyckte var ok, men sen idag när jag åkte för att hämta hem datorn så fick jag plötsligt känslan att Per-Åskar hade varit ett bättre namn, till minne av Per Oskarsson, men då tyckte exet att det var för sent).
Det är så skoj och går så fort. Tyvärr är han inte så tyst som jag önskat. Fläktarna hörs…
INFO om Ted-Birger
- Systemhårddisk: Intel SSD 320 Series - 160 GB
- Lagringshårddisk: Western Digital Black - 2 TB (2000 GB)
- Minne: Corsair Vengeance DDR 1866 MHz 8 GB
- Grafik: NVIDIA GTX560Ti - 1 GB minne
- Processor: Intel Core i5-2500K - 3.3 GHz
- Nätaggregat: Corsair HX 750W
- CPU-kylare: Vattenkylare, Corsair H70
- Chassifläktar: 2 x 120mm
- Chassi: NZXT H2 Miditower
- Moderkort: ASUS Sabertooth P67
Helt ok grejer… Synd du inte köpte GTX580..
Förövrigt helt ok prylar. 
H70 är en bra cpu-kylare, men se till å ha radiatorn dammfri bara… 
Vad kostade kalaset då?
Klart bättre än min något år gamla maskin

Hm.. får nog erkänna att din dator är lite vassare än min gamla laptop. 
Den kostar nog lite mer än vad min bil är värd!?
Har liknande maskin som #18, men jag kör inte med SSD (än).
Därför så var jag nyfiken på priset (orkar inte sitta och söka på alla produkter separat).

Åh, vad kul. 
Strax under 14000 kr… hm har kvittot här
#19 Tänkte rengöra med lufttryck en gång i månaden, men måste erkänna att mina datorer fått lite för mycket damm tidigare pga att jag har massa djur och inte så duktig på rengöring. Det här chassit är väldigt lätt att öppna för rengöring så jag hoppas kunna ha lätt med rengöring i framtiden.
#23 bara 14 papp
, jag själv tänker bygga en men hamnar på 20 000… Men då köper jag också två 21" skärmar till och utan SSD… Får se vad saker och ting kostar när man ska börja satsa på bygget.
Köpte en 24 tums skärm för 2300 kr, den är inte inräknad. Webhallen har väl ganska bra priser tror jag…