Råka radera spelmappen
Jag har en windows XP och jag råkade radera mappen med spel som fanns på datorn från början. Jag vet inte hur jag ska få tillbaka den. Någon som kan hjälpa mig?
Ligger inte mappen i soptunnan? Om det är så att du raderat mappen i startmenyn så är det bara genvägar som du raderat. Spelen finns kvar i c:\windows\system32

Hittade mappen, men det är bara massor av filer när jag klickar på den. Hur ska jag göra för att kunna spela spelen?
#2 Har du testat att göra en systemåterställning till en annan dag före du raderade mappen?
Alternativt, ligger mappen kvar i papperskorgen så högerklicka och välj ångra borttagning (eller ångra flyttning, minns inte), så flyttar sej mappen tillbaka till där den låg först. Efter det borde du kunna öppna spelen som vanligt.

det var typ evigheter sedan jag råka radera mappen så jag vet inte vilket datum. men den finns inte i papperskorgen, bara i system32. fast jag vet ju inte hur man gör för att spela i och med att det bara är massor av filer

Om du tagit bort mappen för spelen och bara har kvar de filer som finns i system32 lär det inte gå att starta spelen. Du måste ha mappen till programfiles (eller där du nu valde att installera spelen i) annars går det itne. Då måste du antingen återställa till en tidigare version mha en systemåterställning - vilket kan vara svårt ifall det var länge sedan för då kan den återställningspunkten vara borta - eller ominstallera spelen.

Hur ominstallerar man spelen då?
Vad jag förstod så efterfrågade Sunmaid mappen med spel som fanns i datorn från början…alltså Harpan, Röj etc. Finns i mappen c:\windows\system32
Rör INGA andra filer än de jag skriver här.
Om du råkar radera någon fil i system32 så är risken stor att datorn inte startar som den ska igen.
Och flytta INTE spelfilerna…de SKA ligga kvar i system32. Däremot kan du göra genvägar till filerna.
Här kommer en lista på vad spelen heter och var de ligger.
Harpan: **c:\windows\system32\sol.exe
**Hjärter: c:\windows\system32\mshearts.exe
Kungen: c:\windows\system32\freecell.exe
Pinball: C:\Program\Windows NT\Pinball\PINBALL.EXE
Röj: c:\windows\system32\winmine.exe
Spindelharpan: c:\windows\system32\spider.exe
Skickar med en zip-fil med alla genvägarna…bara att packa upp på valfritt ställe så ska det fungera.
Hej!
Jag har lyckats göra samma misstag och jag undra om du (Zpookey) skulle kunna skicka samma zip-fil till mig??
Jag har letat i system32 och så efter harpan men enda sättet jag kan få fram spelet på är att skriva in hela adressen (c:\windows\system32\sol.exe) i mappen och hade vart bra att kunna ha en ikon ist
Tack på förhand.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Om du har kvar installations CDn så finns splen där.
Pröva att gå till kontrollpanelen och välj Program
Sedan väljer du Aktivera eller inaktivera Windows funktioner. Där har du sedan spel. Bocka i de spel du vill aktivera så skall Windows sköta resten. Det kan till och med vara så att du inte ens behöver installations CDn. Om spelen redan finns i Windows 32 katalogen så går det bra utan CDn
Grejen är att jag inte hittar cdn någonstans. :( Och har kollat igenom Windows 32. Det enda sättet jag kunnat få fram spelet på är som sagt genom att skriva i den adressen som ja skrev. Utan den kan ja inte hitta spelet :(

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Prövade du att gå via kontrollpanelen som jag skrev i inlägg 9?