Datorn iFokus

Datorn

Etikettnätverk-och-brandväggar
Läst 1843 ggr
Alexandra-S
0

Viloläge, HJÄLP!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har länge haft problem med att min dator inte går i vänteläga när jag stänger ner skärmen, det är en notebook. Den här rutan kommer upp när datorn ska försättas i vänteläge.

Vad är det för inställningar jag ska ändra? Och hur hittar jag det? Jag har Windows xp.

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Zepp
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Datorn  håller på att uppdatera sig!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Alexandra-S
0

#1 Men det har stått så i ett par månader? :(

Zepp
0

Då tycker jag att det är dags att du uppdaterar datorn för senaste NET Framworken är version 4!

Nu är ju inte jag dig men jag hade avinstalerat 1an och uppdaterat datorn därefter.

Alexandra-S
0

#3 Tack för tipset, men hur gör jag det? Jag är inte direkt den tekniskaste som finns, hehe.. :)

Kaj
0

Tror att det räcker om du kör windows update. Den talar om ifall Net 1.1 är för gammal och vill installera net 4.

men osäker om XP stödjer Net 4 fullt ut. Det skall normalt gå att köra både Net 1.1 och Net 4 samtidigt så en windows update bör fixa problemet.

Zepp
0

I "lägg till ta bort program" finns NET Framework 1,0 och alla andra program man kan ta bort!

Kör sen en uppdatering.. antagligen räcker det med en uppdatering, välj anpassad och kika vad som finns att hämta hem.

Alexandra-S
0

Jag har hittat det, och jag har både 1, 2, 3 och 4 installerat tydligen. Men när jag försöker ta bort 1,2 och 3 eftersom att jag antagligen inte behöver dom (?) så står det att det inte kunde slutföras, alltså avinstallationen.
Jag blir galen, jag åker till Spanien på måndag och behöver verkligen kunna sätta datorn i vänteläge då på flyget osv eftersom att den inte drar ström då!

Alexandra-S
0

Jag googlade runt lite och hittade ett program som tar bort alla .NET framework på datorn om det inte går via lägg till/ta bort program. Det heter .NET Framework Setup Cleanup. Någon som har någon erfarenhet av det? Jag håller iallafall på och kör det just nu.

Zepp
0

Alexandra-S
0

Tack :) Jag laddade som sagt ner ett program och det funkade så nu sätter datorn sig i vänteläge igen :D
Tack för alla svar.

Zepp
0

Och sen gjorde du??

Aktiverade du automatiska upppdateringar?

Alexandra-S
0

#11 Jag har redan automatiska uppdateringar. Jag körde bara det programet och sen var det klart.

Zepp
0

Sen så går man igen om vilka övriga uppdateringar man kan tänkas ha nytta utav, dvs anpassat läge!

Tex så är de flesta NET.frameworksuppdateringar frivilliga.. likaså hårdvaruuppdateringar!