kort data test. Är du ett snille?
Här kommer ett kort test som sätter dig och dina kunskaper på prov. Lycka till 
1. vad är continuous controller? förklara kort och ge exempel.
2.Vad är pitchbent?
3. Vad skilljer Pitchbent från andra controllers?
4.Vad är general midi (GM)?
5. beskriv kort vad de olika filerna lågpass-, högpass och bandpassfilter används till och vilka inställnings möjligheter de har.
6. Vad gör en kompressor? ge exemple på hur den kan ställas in vid en situations dom du själv väljer.
komigen folk
Tycker det låter mer som musiker-termer…
Mvh // Johan
Testet sätter inte mig på prov, endast mina eventuella datamusikkunskaper. För mig ett ointressant "prov".
"Komigen" själv med ett intressant test så får du troligen fler svar.
Punkt 4 GM General Motors dem tillverkar bilar :P som man kan använda punkt 6 till för att öka prestandan :P
Kunde inte låta bli :P
1. Tillåter kontinuerliga ändringar av information från t ex pitchhjul att bli skickade genom MIDI-kanalen.
2. Pitchbent=Ändrat tonläge, Pitchbend=Ändra tonläge
3. Det beror på vilka andra controllers du menar
4. (orkar inte översätta) In September of 1991 the MIDI Manufacturers Association (MMA) and the Japan MIDI Standards Committee (JMSC) created the beginning of a new era in MIDI technology, by adopting the "General MIDI System Level 1" specification (later renamed General MIDI Level 1), also known as "GM" (or now "GM1"). General MIDI 1 was designed to provide a minimum level of performance compatibility among MIDI instruments, and has helped pave the way for MIDI in the growing consumer and multimedia markets. (det finns GM 2 och GM Lite också)
5. Beskriva kort? Du skojar.
6. En kompressor kan t ex få Linda Rosing att låta som att hon inte sjunger falskt. Det går ganska lätt att höra om en röst har behandlats med en kompressor…lyssna t ex på Basshunter.
Dessa frågorna låter lite som att du fått en hemläxa från skolan och vill att vi ska göra hemläxan åt dig. Det har inte ett dugg med "är du ett snille" att göra..och det har väldigt lite med datorer att göra också.
Ditt första inlägg i detta forumet borde kanske vara en presentation av dig själv istället…och sen när du kommit upp i en 200 inlägg så kan du lägga in den här typen av "prov"
Men välkommen ändå….håll dig på en något sånär seriös nivå dock.
Tilläggas ska att ingen av mina svar är godkända i en hemläxa…men det förklarar i alla fall en del för oss andra.
Då kan jag nada. För jag vet absolut inte vad allt detta är, förutom kompressor, det har vi en när vi ska fylla luft i bildäcken här hemma……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#6, Med tanke på frågeställarens knappa kunskaper om hur man ställer en fråga så att man får rätt svar skulle jag ge ditt svar full pott!
Tom

kn inte svara på någon fråga
---
#8, det betyder att du inte är ett snille ;-)
Tom
Han har väl inte varit inloggad mycket efter det inlägget eller?