Tid för att starta upp?
Det tar 3,5 minuter for min dator att vara helt anvandbar, nar jag satter pa det. Ar detta normalt eller ar det for mycket. Jag har namligen Messenger som kommer upp som forstasida och det tar lite tid. Kan nagon forklara hur jag tar bort Messenger och far dit nagot svenskt till exempel SVT,se eller nagot annat nyttigt?
Tycker det låter som att du pratar om två olika saker. Det ena är att starta upp datorn, det andra att starta upp Internet Explorer.
Att byta startsida är lätt. Surfa till den sidan du vill ha som startsida och Verktyg, Internetalternativ. Där har du en knapp för att använda aktuell sida som startsida.
Att få datorn att starta upp snabbare är lite knepigare. Du bör försöka få så få program som möjligt att starta upp automatiskt, men detta kanske inte alltid är så lätt om man inte vet vad man kan skippa.
Norton Antivirus brukar vara en bov i dramat för sega uppstarter.
Mvh // Johan

Jag tror hon men att msn messenger startas med windows, med msn kommer det alltid upp ett msn fönster med msn startsidan. Det är en inställning som man kan göra i msn messenger. leta upp det under inställningar.

Tack Johan och xarfez, jag har nog fragat tva saker pa en gang! Nar jag satter pa datorn kommer Messengersidan upp, detta vill jag ta bort. Om jag stanger Messenger uppe i hogra hornet och klickar pa Explorer ar det msn sydamerikansk sida som kommer upp. Detta vill jag ocksa andra pa och skall soka efter installningar. nu forst blir det att ga till lexikonet och se vad installningar heter pa spanska! Jag verkar lite dum, men eftersom jag har Window pa spanska ar det inte alltid jag fattar vad som menas. Far forsoka kompromissa men jag behaller pa spanska eftersom jag bor har och aven vill lara mig mer.

Installningar finns inte i lexikonet som ett ord och jag hittar inget som passar. Var skall jag soka?

Har gatt in i "min PC" och i "ta bort och lagga till program" men det stammer inte med nagot. Det ar sakert sa enkelt, men jag hittar det inte!

Så här fick jag Messenger att inte komma upp då jag öppnar datorn.
Jag har engelsk version:
Öppna TOOLS (4de uppe på grå zonen) sedan längst ner OPTIONS sedan vänstra spalten GENERAL (andra uppifrån) .På högra sidan finns sedan 4 rutor av vilka jag lämnade 2 och 4 tomma (2 = Automatically run Messenger when I log on to Windows, 4=Allow automatic sign in when connected to Internet.
Längst ner på sidan finns 4 'knappar' klicka på APPLY (näst sista) och till sist OK.
Hoppas det funkar för dig också.

Tack Tilda!