Mappar i Favoriter
Jag har en Asus stationär dator, modell M5811, bara några veckor gammal. Allt har fungerat bra, men en sak får jag inte till. Om jag vill lägga en sida i favoriter, och sparar sidan i en mapp (det kommer upp alternativet "ny mapp"?) så blir det mycket riktigt den mappen. Sedan går det inte att ändra namn på mappen. I alla fall inte genom att khögerklicka och välja alternativ "Byt namn".
Har lagt över i favoriter en massa mappar från min externa hårddisk sedan jag bytte till denna Acer. Dessa mappar kan man heller inte ändra namn på. Varför??
Favoriter är också två olika saker. Mina favoriter har jag förstås, men om jag öppnar till exempel Mina dokument, finns det en rubrik som heter Favoriter längst upp i spalten till vänster. Innehåller helt andra saker än Mina favortïter. Vad är detta för något. Har Windows 7, homw premium installerat i datorn.
Vore jättebra om någon kunde råda mig om dtta. Tack på förhand.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Favoriterna du menar är väl Internet Explorers favoriter och inte windows 7.
Det skall gå att högerklicka på mappar och sedan ändra namn
Du bör även hitta dina favoriter under c disken och användare (ditt användarnamn) där finns en mapp som heter Favoriter och där bör alla dina IE favissar ligga.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack för ditt svar. Visst är det Favoriter i IE jag menar. Det är just det som mär problemet, det går INTE att ändra namn genom att högerklicka och sedan välja "byt namn" precis som du föreslår. Där ligger min fråga. Hitta till favoriterna har jag inga problem med. Lägga sidor i favoriter går också, men jagt skulle ibland vilja sortera om, och då är det svårt.
Har gjort ny mapp genom att på sidan Favoriter klicka på Ny mapp, och det blir en mapp som mycket riktigt heter Ny mapp. Sedan går det inte att ändra på det, den förblir "ny mapp". Irriterande.
mimus48 eftersom du har en ny dator så antar jag att du har IE9 så vet inte om det är ändrat där för själv har fortfarande IE8.
Men jag går alltid in på favoriter och där på rubriken ordna favoriter och får då upp en popup ruta med saker jag kan göra. Men som sagt vet inte om det finns kvar i IE9.