trådlöst fungerar men ej med sladd..?
Ok, jag blir lite konfunderad..
Lyckades välta ner routern, den trillade ca 1dm ner på ett trägolv. Gissar att något gick sönder..
Till problemet. Jag har inte använt trådlöst nätverk utan bara kopplat med sladd. Nu funkar inte det längre.. startat om både router och dator flera gånger. Datorn säger att den har ethernet, men det fungerar inte. Alla kablar sitter.
Routerns lampor lyser för telefon (IP-telefoni, fungerade hela tiden), voice, broadband, internet och wireless, men INTE för ethernet.
Efter lite panikångestattacker lyckades jag hitta lösenordet till det trådlösa (har som sagt aldrig använt det så hade ingen koll på nåt) och kommer nu åt internet via AirPort. Akut problem löst ;)
Så frågan är, gick något sönder i hårdvaran när routern välte eller är det min imac som kom på att den skulle krångla? Eftersom den får internet/ethernet men inte kommer ut på det? (som sagt kommer den ut genom airport) Och kan jag göra något?
Allt fungerar ju nu så vitt jag kan se, men dör det trådlösa blir jag lessen :3
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En snabb koll på intenet kopplingen är att koppla Ethernet kabeln direkt till datorn. Om det fungerar då är det routern som gått åt pipan.
Du kan då pröva att koppla in din ethernet kabel på en annan ethernet port i routern (förutsatt att den har fler än 1 ingående port. Om inte och det funkade då du kopplade kablen direkt till pcn så lär du nog få byta router.
Alltså routern är även modem, så internet kommer via telejack, in i routern och sen till datorn :) Ska se om det finns fler jack från routern att testa. :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.