Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 1309 ggr
beem
0

Ta bort bilder i Windows XP

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mitt problem gäller  radera bilder.

Jag lägger mina foton under Mina Dokument /Mina Bilder (Windows XP)

Om jag vill radera 5 foton gör jag så här:

Ctrl och klickar på de 5 jag ska ta bort - då blir  alla 5 markerade.

Jag högerklickar och väljer Ta Bort. De 5 bilderna försvinner …men…….

det bildas 5 nya kopior av de jag tog bort. De kallas då kopia av 1, kopia av 2 o.s.v.

Vad är det som blir fel ?

Är det någon inställning - men var ?

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Michaela-N
0

Det är för att du drar i musen samtidigt som du har markerat bilderna. Testa att markera bilderna och sedan använda dig av delete-knappen.

beem
0

Jaaa det fungerade. Ett jättestort tack.Skrattande

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Inkanyezi
0

Om du bara trycker Delete så hamnar filerna i papperskorgen och tar fortfarande upp plats, men om du håller ner Skift när du trycker Delete, så försvinner filerna för alltid. Delete betyder alltså samma som "Flytta till papperskorgen" och Skift-Delete är "Ta bort".

Michaela-N
0

#3 jaha! Ser man på, det ska jag minsann testa. Annars stör det mig ingenting att rensa den någon gång i veckan.

Liz85
0

#4 jag håller lite med dig där. Visst är det väldigt smart sätt att snabbt verkligen radera filerna. Samtidigt kan det vara lite av en säkerhet att bara lägga i papperskorgen. Upptäcker man att filen man kastat behövs igen eller är för snabb och råkar kasta även en fil som måste vara kvar så är det bara att återställa just den filen. Sedan kan man radera alla andra från papperskorgen.

Zepp
0

Instalerar man Ccleaner och ställer den för att städa datorn varje gång du startar så rensas papperskorgen varje gång vid uppstart.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Michaela-N
0

#5 Ja, precis. Om man av misstag råkat radera, händer mig ibland. Och oftast raderar jag inte av minnesbrist utan för att de är störande och tar plats bland viktigare grejor, och då stör det mig inget att göra det en eller två gånger i veckan.