Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 1084 ggr
Ratlings
0

Galen på extern

Jag har precis bestämt mig för att formatera min externa då den inte funkar alls. Det går inte att rädda något på den heller, men det får väl vara. Starta om på nytt!

MEN när jag kopplar in den i datorn kommer den inte ens upp, det står inget om att den är ikopplad över huvudtaget! Så jag kommer ingen stans och jag vill gärna kunna använda den igen då min dator dog (på ett mystiskt sätt - den bara dog) så jag har mammas nu. Vill gärna lägga mina bilder någonstans då den här skräphögen kommer nog lägga ner snart också.

Va ska jag göra?!
Misstänker att min externa kan flyga…. Är bra sugen på att testa det iallafall! SkrikandesSkrikandes

Det är en iomega om någon undrar.

// Lise
When nothing goes right, go left!

Ratlings
0

Det tar tydligen 100 år innan den kommer som ikopplad och då går det inte att göra något med den - inte öppna den och inte högerklicka på den - då hakar ALLT upp sig!

JAG BLIR GAAAAALEEEEN!!!!

// Lise

Ratlings
0

Det går inte heller att formatera den tydligen………

// Lise

[Woozy]
0

Låter som disken har gjort sitt… Obestämd

Har du testat den i annan dator?

Ratlings
0

Japp, den gör exakt samma sak där.

Jag har inte haft den i ett år ens! Och så vet jag inte vart jag lagt kvittot heller, den ligger inte bland alla mina andra "bra att ha papper" iaf. Jag blir galen på både mig själv och disken.

// Lise

[Woozy]
0

hmm tror disken är paj… *sry*

Ratlings
0

Hm, okej :( Tack ändå!

// Lise

Fridaybrew
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Trist med disken  =( Tänkte bara komma med ett tips rörande dina bilder….. spara dom på två OLIKA diskar för annars riskerar du att förlora dom. Hoppas du inte blev av med något viktigt.

Hör av dig till köpstället, du kanske kan få en ny disk. Går det inte så kan man testa att montera in den i en stationärdator eller i ett annat extern chassi. fanns en tråd om just det för ett par dagar sen.

/Fridaybrew

Ratlings
0

#7, jo ska tänka på det till nästa gång.

Alla mina bilder från typ 2 år går bort, mina älskade bilder… Där man också ser mina framsteg inom fotografering :(

Hm, ska läsa det! Mamma har ju en stationär så kan ju testa :)

// Lise