Fjärranslutning häbger sig
Jag har problem med min svärfars bärbara. Ofta men inte alltid så hänger sig fjärranslutningen. Men får upp anslutningsrutan med telefonnr och användarnamn, man klickar på anslut. Då slocknar rutan precis som den ska men sen börjar den inte ringa upp.
Enda sättet att häva hängningen är att logga ut. Fjärranslutningen finns inte med i programlistan i aktivitetshanteraren. Möjligtvis som en process men jag hittar inte vad den heter.
Ad-aware´s realtidsskydd är installerat kan det stoppa uppkopplingen ibland?
Problemet kan ha funnits hela tiden, när jag visade honom hur man använder modemet i höstas så har jag för mig att det hängde sig.

hmm, det va längesen man satt med fjärranslutning, vad har han för operatör??

Jo fjärranslutning var ett tag sedan.. Det knyter sog i magen när man hör modemljudet :-)
Operatörern spelar ingen roll eftersom den hänger sig innan den ens börjar ringa. Och de gånger den börjar ringa fungerar den helt normalt.
Testa att plocka bort Adaware….och se till att det inte är Panda installerat på datorn.

Haha, nu kanske det löser sig ändå. Jag installerade program åt honom och glömde ställa tillbaka rättigheterna till begränsade. Nu går det inte starta ett enda program, ikonerna är åt skogen och där kommer en ruta med konstiga tecken INNAN windowsinlöggningen.
Jag kör tillbaka ghostningen från när jag installerade datorn :-) Vad jag älskar människor som klickar på allt samt inte kan engelska *NOT*

du kanske ska ge stackars svärfar en bok i datorkunkap samt en bok i engelska.
Ja, varför inte då "barn säkra" datorn….*hihi*