Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 1035 ggr
eefoto
2011-07-02 19:12
0

HJÄLP!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Helt plötsligt har det slutat funka för mig.Om jag ska söka på en blogg kommer detta medelande upp (bifogad fil).Jag vet inte varför och på telias genomsökningar finns inget virus.

Vad kan detta bero på?Börjar bli galen på att jag inte kan söka normalt.

Erika, ~värd på dressyr~

Monarchy
2011-07-02 19:54
0

prova att googla på meningen

eefoto
2011-07-02 19:58
0

#1 fattar inte x)

Erika, ~värd på dressyr~

Monarchy
2011-07-02 20:04
0

googla på felmeddelandet

Zepp
2011-07-02 20:09
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Någon på samma nätverk som du använder sänder spam eller DOS till Google!

Prata med din ISP!

Hela Telia har blivit spärrade för några år sedan, sen dess har de skärpt upp sina rutiner och stänger ner användare som misstänks störa nätet.. typ kapade datorer!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

eefoto
2011-07-02 20:54
0

#4 Kan du förklara mer?Och hur upptäcker man om datorn är kapad?

Erika, ~värd på dressyr~

Zepp
2011-07-02 21:01
0

Om det finns en dator i ditt nätverk.. din ISP, som kör DOSatacker eller automatiskt spam stängs den ISP av.. på tex Google!

Telia löste det efter att ha blivit portade ett antal gånger genom att stänga av sådana datorer inom sitt nätverk utan att medela abonenten!

eefoto
2011-07-02 21:03
0

#6 så du tror alltså att min dator är kapad?

Erika, ~värd på dressyr~

Zepp
2011-07-02 21:23
0

Näe mest troligt att någon annan dator inom ditt lokala nätverk.

Om din dator vore kapad så skulle du märka det på en oerhörd trafik.

ANNIA
2011-07-03 01:19
0

eefoto börja med att fråga. Innan den där sidan dök upp hade du då gjort många sökningar på google rätt snabbt. Eller vet du nån annan som gjort det på din dator.

För jag får upp den där sidan om jag klickat mycket på google sidan på kort tid. Svårt att förklara.

Det du kan prova för att se om det löser det hela. Stäng av ditt modem helt. Och låt det vara avstängt säg under natten. För du får då nytt ip-nr eller ska få i alla fall. Se sen även till att rensa bort cockisarna och tempfiler från din dator när du slår av den för natten.

Om det bara berodde på mycket klickande på kort tid så ska ovanstående lösa det. Om sidan dyker upp rätt snart sen igen så är det mer av det som zepp skrivit.

eefoto
2011-07-04 11:33
0

#9 Vi ska testa att stänga av det i natt…

Min bror gjorde en hel sökning med ett program helt inriktat på maskar och virus-hittade inget.Om det inte funkar med modemet nu så kommer vi lämna in datorn till en butik i stan som speciallicerar sig på datorer.Men vi får hoppas att det funkar efter omstart av modemet.

Erika, ~värd på dressyr~