Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 1361 ggr
Sidentass
0

konstigt fönster

Måste vända mej hit o ställa frågan - så fort jag går ut o surfar på nätet får jag upp ett fönster från "Alert" med en varningstriangel på. På det står det "Unable to update toolbar" - jag stänger ner det, men snart dyker det upp igen..någon som har någon idé vad de kan vara för konstigheter - virus - och i såfall, vad kan jag göra åt det..?

Monarchy
0

ta printscreen och visa oss, kommer det ifrån webbläsaren eller ett program?  antagligen en popup från genom webbläsaren och du har fått lite skit på datorn, använd antivirus.

Sidentass
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack så mycket för ditt svar, gjorde en systemåterställning och popup-fönstret försvann , datorn är dock segare än nånsin så jag ska nog ta o byta bort avg till ett annat som föreslagits i en tråd här!

Hawknestgrove
0

AVG är bra. HAr du kört diskrensning och defrag?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Monarchy
0

lättast att ha en backup på det man värderar värdefullt,  blir det problem.  Tömmer du bara datorn, (formaterar) och installerar om windows. Då får du snabbare dator och ingen risk att du har skit kvar, som kan vara fallet nu.  slipper du defragmentera, sortera, rensa etc.

Hawknestgrove
0

ja suck och jag som ärligt talat inte lärt mig att formatera en dator och sätta upp den igen.

Monarchy
1

det är enkelt, finns många guider på internet eller varför inte be en bekant om hjälp (inte fixa det åt dig utan lära dig hur du gör)
Det är lika lätt som att installera ett program på datorn ungefär.

Hawknestgrove
0

Jupp, felet är, att min goe granne och datordoktor fixar det åt mig i stället för att sitta bredvid mig när jag fixar….Jag vill ju så gärna lära mig själv

Monarchy
0

be han visa dig då? är ju inte direkt mer jobbigt

Hawknestgrove
0

jag vet……. ska ta och be honom göra det nästa storstädning…..Elelr vid nästa datorbygge…