Datorn blockerar videoklipp
(lade säkert detta i fel kategori, förlåt isåfall)
När någon skickar ett videoklipp eller en kort film eller liknande till mig via MSN så överförs filen utan problem men när jag ska öppna den kommer en ruta upp där det står ungefär "Har upptäckt att filen kan vara skadlig för din dator. Filen har blockerats" fast på engelska.
Sedan sparas inte filen heller i Mina mottagna filer eller någonting så jag har ingen möjlighet att ändra inställningarna för filer i fortsättningen - vilket det står att jag kan/ska göra om man klickar på länken i rutan som kommer upp. Där står det att om jag vill blockera upp filen ska jag spara den på datorn och ändra alternativen i filen. Men hur ska jag kunna göra det när filen INTE sparas på dator vid överföringen?
Hjälp, snälla, detta går mig på nerverna!
MVH Anna Attlid
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

gå in i allternativ och bocka av att den ska virussöka någonting i msn i filöverföringar fliken. och sen så ska man alldrig trycka på länken som kommer upp i konversationsfönstret som pekar på filen för då tar msn bort den, utan gå till mina mottagna filer i mina dokument och öppna den istället. en sak som man kan göra med om man råkar trycka på länken i konversationsfönstret så väntar man med att trycka ok på meddelandet som kommer upp och så går man in i mina mottagna filer och kopierar filen till skrivbordet o sen trycker ok så har du kvar filen ändå.
Är du helt säker på att det inte är en skadlig fil förklädd som ett en film? Vet du att det är din kompis som skickar den?
Mvh // Johan
#1 Tack för svaret, ska testa det!
#2 Det händer hela tiden och inte bara från en kompis utan från flera som jag känner IRL så att säga.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

2# msn tror att det är virus i alla filer och tar bort dom bilder tror jag är det ända som de inte tror är farligt…
Har retat mig på detta när det gäller MP3 då filen raderas.
Pentium…varför ska man bocka av det du säger om man ändå inte får klicka på länken sen för då tar MSN bort den? Då behöver man ju inte bocka av eftersom att resultatet blir detsamma….eller formulerade du svaret fel?

jag vet faktist inte om filen försvinner om man trycker på länken efter att man har kryssat ur rutan så det inte virussöker… har inte provat men jag har den urkryssad iallafall och går ändå till mappen för att öppna filen, men det är möjligt att man kan använda länken i konversationsfönstret om man inte har den rutan ikryssad
Jag har inte rutan ikryssad och filen försvinner om man trycker på länken.

jag kollade nu och jag får inte upp nån länk alls, det står bara att den är färdig…
kanske beror på att jag har Messenger live plus med en massa skript och apatch, har inte en ända reklamruta och inget annat som jag inte behöver…
Jag kör Live Messenger…men hittar ingenstans att avaktivera säkerhets-"hjälpen"