Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 8455 ggr
SaraC
0

Menyraden längst ner borta i Windows

Gått lite för hårt ut med dammtrasan över datorn här hemma… Oskyldig

Om man råkat tryckt bort startmenyn och hela det köret längst ner i fönstret, hur får man tillbaka det? Har Windows Vista.

Det är inte så att den bara försvinner när jag inte har muspekaren där, det problemet har jag varit med om förr, utan den är helt borta.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Fibbe]
3

Kan vara explorer.exe som krashat.

Tryck CTRL + ALT + DELETE

Välj Aktivitetshanteraren

I första fliken "Program" längst ner finns en knapp: Starta ny process

Tryck på den. Skriv explorer.exe i rutan och klicka på ok

Kaj
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det kan även vara så att den "dragits" nedanför skärmen. Då döljs den. Pröva att gå med musmarkören så långt ner på sidan som möjligt. Om det dyker upp en ikonmarkering med två pilar dra upp lite så bör aktivitetsfältet komma fram igen. Därefter ställer du dig i aktivitetsfältet och högerklickar och väljer "Lås Aktivitetsfältet" så kan man inte längre dra det nedanför skrämen så det försvinner.

SaraC
0

#1 Tack så mycket för svaret. Jag använder inte Explorer utan FF, fast jag har även den på datorn.

#2 Tack för svaret! Tyvärr var det inte det.

Upptäckte senare att menyraden bara försvinner då jag har Firefox-fönstret öppet. Klickar jag ned det så kommer menyraden upp igen.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Zpookey
0

Det är inte så att du råkat välja "dölj automatiskt" och samtidigt flyttat startmenyn till höger, vänster eller överst?
Flytta muspekaren ut till kanterna och se om menyn kommer fram eller om du får fram dubbelpilen på muspekaren.

Bogey
1

#3 Låter som du kör FireFox i helskärmsläge. Tryck F11 när du har FireFox framme. F11 switchar mellan helskärmsläge och fönsterläge. Funkar f.ö. lika i IE.