Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 1849 ggr
Ardennerryttaren
2011-06-30 21:11
0

Facebook

Jag har ett stort problem med facebook och jag har ingen anning vad det beror på.

I måndags kunde jag som vanligt sitta på facebook utan några som helst störningar, men igår när jag klickade upp facebook sidan så slutade explorer (8) att fungera (Windows internet explorer svarar ej), aja tänkte jag och startade om explorer, men samma sak inträffade. Tänkte att det kanske var någon bugg på FB igår.

Men nu när jag loggar in händer exakt samma sak, explorer hakar upp sig och jag måste starta om allt. Jag är automatiskt inloggad på FB på min dator, har sökt efter virus på datorn med hjälp av Norton - hittade ingenting så då provade jag på en annan dator i hemmet - samma sak inträffade..

Har jag blivit hackad på Fb? Har loggat in på en kompis FB och hittar ingenting skumt på min profil så som konstiga inlägg eller liknande.

Vad har hänt?

Romancelove
2011-07-01 00:48
0

facebook är jue lite konstigt…om man kanske loggar in på facebook.se så kanske det händer skit för då stog det att om jag skulle trycka på gå vidare så stog det "vill du ta risken att gå vidar?" och massa skit o frågor o skummt…så jag går bara in på facebook.com :) det var det ända jag kunde säga! :)

M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen

Monarchy
2011-07-02 14:52
0

prova en annan webbläsare?

Michaela-N
2011-07-02 15:20
0

Internet Explorer brukar haka upp sig för mig. Testa en annan webbläsare.

Monarchy
2011-07-02 15:24
0

Internetexplorer är omtalat dåligt, helst om du använder en äldre version av det, både långsamt och en säkerhetsrisk

Ardennerryttaren
2011-07-03 15:01
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag testade Mozilla Firefox (gillar den inte egentligen) och då fungerade det utmärkt! Så nu kör jag facebook på Firefox och allt det vanliga på Explorer, lite störande men vill inte byta helt till Firefox

annica77
2011-07-05 01:21
0

Haha, det är tvärtom för mig! Loggar jag in mig på facebook med firefox får jag (firefox svarar inte). Men däremor funkar det på min internet explorer!Skrattande Så jag använder explorer när jag är på facebook, för på Firefox funkar det ej!

KyssMy eternal love to my beloved flame! Kyss

http://pleiades.site40.net/xkumjat

Monarchy
2011-07-05 19:29
0

Det är ju inte webbläsaren det är fel på (om den inte är gammal och utdaterad)  utan det är fel på eran datorn.  Så… blunda inte för problemen spara det viktiga och formatera och installera om windows då och då. Varannat år eller om daton blir seg eller uppförsig konstigt.

Ardennerryttaren
2011-07-15 00:21
0

Jag åkte iväg utomlands en vecka, och när jag kom hem så fungerade FB på explorer igen. Kontaktade Facebooks support och de sa att de haft en del problem den senaste tiden.. Så inget fel på datorn här inte :)

Liz85
2011-07-15 00:58
0

Annars kan det funka ibland med att tömma sina cookies. Det är det första jag gör när sidorna inte vill visas för att se om det är där problemet ligger.