Datorn iFokus

Datorn

Etikettköp-och-sälj
Läst 748 ggr
Staffan
0

När kommer PS3?

Jag är sugen på att köpa en TV-spelskonsoll men vet inte vad jag ska köpa - PS2 eller XBox360? Eller ska man vänta på PS3:an? Och när kommer den?

Tacksam för rådgivning!

// staffan

johan
0

Måste nog erkänna att jag inte har någon vidare koll på det där längre. Xbox 360 verkar cool, men det sägs fläkten i den låter rätt mycket.

Å andra sidan verkar den koppla ihop sig finfint med Windows Media Center.

Nintendo Revolution verkar också bli cool. Det känns på nåt sett som att Nintendo fortfarande kan konsten med att göra spel som inte tar upp en livstid av tid. Jag saknar spel som man kan dra igång, spela 30 minuter och sedan sluta.

Spel tar för lång tid nu för tiden…

Mvh // Johan

Oskar
0

Har en Xbox är mycket nöjd med den. Inte så insatt i de olika konsolerna men skulle jag köpa en ny skulle det blir Xbox 360.

Skulle först titta vilka spel som finns. Har fått för mig att det skiljer en hel del mellan konsolerna. Tex ser Xbox ut att ha riktigt bra bilspel och "Tactical shooter"-spel medans det inte finns lika många bra roll/äventyrsspel.

Oskar

Faxlin
0

Vi har PS2 och är nöjda med det. De flesta nya spel som kommer ut finns till PS2 och priset på den i dagsläget är riktigt överkommligt.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Staffan
0

Tack för era svar!

Johan, jag håller med dig om att spelen numera tar för mycket tid i anspråk - inte minst att lära sig spela. Nintendo kanske är ett bättre alternativ där? När kommer Nintendo Revolutions? Vad är fördelarna med den?

// staffan

Niklas
0

Jag har en gammal Xbox och tycker att den låter väldigt mycket. Å andra sidan lät Playstation 2 också en hel del.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

tillalex
0

Vi har den nya slimmodellen PSTwo, den är helt tyst.

Jag är helt ointresserad av spel men barnen öskade sig en PS2 så det fick de i julklapp.

Naturligtvis fick jag börja med att skruva isär lådan och löda in ett modchip, så nu kan den en massa extra bl.a. spela "backup" skivor.

PSTwo är väldigt billig just nu. En kompis köpte ny för 795:-.

Ryktet säger att PS3 skall komma under våren i Japan, till hösten i USA och sedan till Europa mot årsslutet.

Saber
0

#6 Jag kan bara hålla med om att ska man köpa en consol idag är det en PSTwo, den är en åttondel av ps2:ans orginal storlek och tyst. Att köpa en XBox eller XBox360 är jag inte lika snabb att rekomendera. Visseligen finns det ett eller två bra spel till Xbox 360 men deras typ online "live" och profil hanteringen på konstollen suger stenhårt. Det går inte ens att kopiera sparningar mellan olika profiler eller ens göra en kopia av sparningana.

Och PS3 släpps i mitten av Mars I Japan, och typ någon gång i December/Mars i svergie.

PS2 Har för övrigt de överlägsna bästa spelen idag. (Vem fan spelar fps på en consoll? ;)). Om du är osäker kolla upp spelet ICO och sen kolla upp spelet Shadow of the collos som kommer senare i år.

Niklas
0

Var finns PS2 för 795 kronor? Emmy skulle så himla gärna vilja spela Sims på den.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

tillalex
0

Det var öppningserbjudande för några veckor sedan på Elgiganten i GBG. Jag köpte innan jul för 1195:-

Men sedan ska man köpa minneskort, extra handkontroll, dansmatta, eyetoy kamera…

Staffan
0

Ja, hittar man en sån för 795 så slår jag till utan att tveka… :)

// staffan

Erik
0

Hörde att nästa Nintendo skulle ha lite ovanliga styrdon någon slags gyroanordning. Lät lite småcool. ;)

Saber
0

#9 Allt man behöver är 1 kontroll och 1 minnes kort och Feta spel som ICO, FF och Shadow of the Collossos.

tillalex
0

#12 Säg det till mina barn om du vågar :-)

Faxlin
0

#12 Eller till mina barn. Här ska det finnas rattar och pedaler och vete sjutton allt. Men faktiskt, köpte ratt med pedal på ICA Maxi till den. Helt super. Billigt blev det också. Man behöver ju inte köra orginal liksom.

Audiatur et altera pars

Saber
0

#13,14 Hehe, men nu är vad jag vet Staffan inte ett barn, eller har jag missat något! ;)

Faxlin
0

#15 Nej okej, (lite barnslig kanske hihi) inget barn. Men han kanske vill spela med någon annan än sig själv någon gång. Eller måste man spela själv om man inte är barn? hmm, trist låter det i alla fall. hihi

Audiatur et altera pars

tillalex
0

#15 Nog skall Staffan ha en dansmatta också :-)

mans
0

Jag har själv köpt en PS2 ganska nyligen och jag är väldigt nöjd. Det finns många bra spel till den, ofta väldigt billiga om man köper begagnade spel i en butik eller på Tradera.

Dessutom är konsollen liten (nya slimversionen) och i mitt tycke är handkontrollen den bästa som finns.

Fast ett alternativ är att köpa en Nintendo Gamecube - den kostar nästan ingenting att köpa (700:- typ) och även till den finns det _massor_ av riktigt bra spel som kostar en spottstyver.

Jag gillar känslan av att kunna gå in i en spelbutik och hitta massor av spel för runt 200:- man vill ha!

charlie
0

Jag stod och tittade på PGR 3 för XBox 360, kan inte säga att det märks direkt att det är en tripplecore PowerPC processor, något fler reflektioner men inte speciellt mycket bättre än PGR 1.

En liten deltaj är att spelprogrammerare inte utnyttjar det faktum att burken har 3 hårdvarutrådar. Likadant kommer det antagligen vara på PS3an som enligt specara ska ha 5 stycken trådar.

Så länge inte spelprogrammerarna vågar sig på att skriva flertrådade program så är det som att köpa en M3 BMW men att åka runt i 50 km/h hela tiden. Dessutom så är det i princip enligt ryktet omöjligt att programmera på PS3an.

Det ska bli intressant och se vad Sony gör, PSP har ju mer eller mindre blivit en katastrofal flopp.

---

Erik
0

#20 - Vem vet, de kanske kan konstruera en bra utvecklingsmiljö och API:er som lämpar sig för flertrådning bättre? Man kan ju iaf hoppas. ;)

Saber
0

#16 Jag kan bara säga att det finns få spel som är så kul att vara fler än 1 på, man kan lätt sitta upp till 6-7 personer! Spel som tex Silent Hill, Ico, Final Fantasy och antagligen Shadow of the Collossos passar utmärkt att vara fler spelare då spelen är mer likt filmer än spel och innehåller många element som inte spelar så jättestor roll ifall du håller i kontrollen eller om du bara kan skricka åt någon annan att göra något!

Silent hill är utmärkt spel då jag blir jätterädd och inte höll i kontrollen och bara kunde hoppa runt och se på, bättre än skäckfilmer!

Erik
0

Sant, men det gäller att du har gott om plats ifall du skall sitta 7 personer framför konsollen. ;)

mans
0

Det bästa 8-spelarspelet jag har är Bomberman Saturn till Sega Saturn. Det är hur kul som helst. Fast det var dyrt att skaffa 8 handkontroller, spelet osv…

Staffan
2

Det här var ju ett tag sedan… :)

johan
0

haha.. Verkligen.

Playstation 1 är nog ändå fortfarande den konsol som gett mig störst glädje.

Mvh // Johan

Staffan
0

Playstation 3 var den första spelkontrollen jag köpte. Innan dess var det faktiskt bara datorer för min del.

johan
0

#26: Jag har haft ett gäng. Playstation 1 och Xbox One är nog dom som används mest. Ironiskt nog var Xbox One, den tredje Xbox:en. (Xbox, Xbox 360, Xbox One, Xbox One Series X) Microsoft har aldrig varit bra på att namnge saker.

Mvh // Johan

Staffan
0

#27 Ha, förvirrande namngivning… :D

Emo
0

…och nu spelar vi VR - tänk vad tiden går. Vad blir nästa stora förändring?

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Liz85
0

#24: verkligen! PS3 var för övrigt den första moderna spelkonsolen jag ägde, och den hittade vi i ett soprum, fullt fungerande. Använder den fortfarande.

Sen har jag ett sega master 8-bitars också men när jag fick det hade redan sega 16-bitars både kommit och gått typ. 😀